۰ نفر

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید:

200 هزار واحد مسکونی در 21شهر جدید ساخته می‌شود

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۵
کد خبر: 320992
200 هزار واحد مسکونی در 21شهر جدید ساخته می‌شود

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: 200 هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه در 21 شهر جدید کشور ساخته می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله طاهرخانی روز دوشنبه در نشست رییس جمهوری با معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه، افزود: 21 شهر جدید در مرحله برنامه ریزی، اقدام و اسکان جمعیت قرار دارد، که از میان آنها 17 شهر به مرحله اسکان جمعیت رسیده اند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: استقرار شهرهای جدید در حاشیه کلانشهرها برای پاسخ بخشی از نیازهای این مناطق و ایجاد تعادل در بازار مسکن آنهاست.
طاهرخانی به جزئیات ساخت 200 هزار واحد مسکونی جدید اشاره کرد و ادامه داد: تا دهه فجر امسال ساخت 60 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: در سال 98 ساخت 62 هزار واحد، سال 99 ساخت 47 هزار واحد و سال 1400 ساخت 31 هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد.
طاهرخانی به تفیکیک ساخت واحدهای مسکونی در استان های مختلف اشاره کرد و گفت: در استان تهران 32 هزار، البرز 25 هزار واحد، اصفهان 34 هزار و 500 واحد، خراسان رضوی 26 هزار واحد، فارس 25 هزار واحد و بقیه در سایر استان ها احداث می شود.
وی اضافه کرد: شیوه ساخت از طریق مشارکت با انبوه سازان، شرکت های سرمایه گذاری بانک مسکن و بنیاد مسکن خواهد بود.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که دولت ورود مستقیم به ساخت این واحدهای مسکونی نخواهد داشت، افزود: دولت، تنها پروانه ساخت را صادر و زمین را واگذار خواهد کرد و بدین ترتیب، انبوه سازان و شرکت های معتبر کار ساخت را بر عهده خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه در پایان کار، سهم همه مشارکت کنندگان و دولت مشخص خواهد شد، گفت: بخشی از سهم دولت صرف اجرای طرح های توسعه ای در شهرهای جدید خواهد شد، بخشی نیز در قالب مسکن حمایتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
طاهرخانی اضافه کرد: در برخی طرح ها، همه محله به طور کامل ساخته خواهد شد و علاوه بر بخش مسکن سایر مناطق مانند مدرسه، کلانتری و .. نیز ساخته می شود.
وی با بیان اینکه جامعه هدف در ساخت مسکن شهرهای جدید، گروه های متوسط جامعه خواهد بود، گفت: قرار است در اجرای این طرح از تسهیلات معمولی بانک مسکن استفاده شود، البته مسئولان بانک مسکن وعده هایی را برای کاهش نرخ سود بانکی این تسهیلات داده اند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: همچنین برای ایجاد تسهیل در جذب منابع مالی، به شرکا اجازه داده ایم که پس از پیشرفت 30 درصدی پروژه ها، اقدام به پیش فروش واحدهای مسکونی کنند.