۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه دولت؛

بازار مسکن متاثر از تحولات بازار ارز است

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۲
کد خبر: 319826
بازار مسکن متاثر از تحولات بازار ارز است

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار مسکن تابعی از شرایط اقتصادی است و متاثر از تحولاتی است که در بازار ارز رخ داد و الزاما به خود بازار مسکن مربوط نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که دولت برای کاهش قیمت مسکن چه برنامه‌ای دارد، گفت: بازار مسکن تابعی از شرایط اقتصادی است و متاثر از تحولاتی است که در بازار ارز رخ داد و الزاما به خود بازار مسکن مربوط نمی شود.

وی افزود: مهم این است ما در  جریان تولید مسکن برای  اقشار متوسط و کم درآمد ، برنامه متنوعی داشته باشیم و به آنان کمک کنیم تا صاحب مسکن شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهمترین گامی که در این راستا در هفته گذشته برداشته شد، ابلاغ احداث صدهزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده بود که تفاهم نامه هایش مبادله شده بود و منابعش هم پیش بینی شده بود. همچنین به استانداران ابلاغ کردیم که در 270 محله در شهرهای گوناگون کشور، با مدیریت استانداران این واحدهای مسکونی توسط خود مردم یا توسعه گران با اراضی که خودشان در اختیار دارند یا اراضی که ما در اختیارشان می گذاریم احداث شود.

اسلامی تاکید کرد: احداث صدهزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک را هم در نظر داریم که با همکاری بنیاد مسکن در دستور کار است و بزودی ابلاغ می‌شود و احداث سالیانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید را هم داریم که این برنامه هم تدوین شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل حدود پانصدهزار واحد مسکونی را در نظر داریم، گفت: تقریبا در همه پروژه های مسکن مهر این فراخوان داده شده است که به همه مجریان و دستگاه های مربوطه ابلاغ شده که با توجه به شرایطی که هست این پروژه ها را تکمیل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: حدود 60 هزار واحد مسکونی از مسکن مهر که بدون متقاضی بود را در اختیار کمیته امداد قرار دادیم با هم تفاهم نامه ای امضا کردیم که آنها بتوانند این واحدها را تکمیل کنند و در اختیار قشر آسیب پذیر جامعه قرار دهند.