۰ نفر

در استان بولو ترکیه صورت گرفت؛

شکست پروژه مسکن لوکس برای اعراب ثروتمند

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 317855
شکست پروژه مسکن لوکس برای اعراب ثروتمند

صدها خانه ویلایی لوکس به سبک فاکس شاتو که برای ثروتمندان و اعضای خاندان سلطنتی از کشورهای عربی، در استان بولو ترکیه ساخته شده بود، با ورشکست شدن سازنده آن، بلاتکلیف مانده است.

به گزارش بلومبرگ انگلیسی، صدها خانه ویلایی لوکس که به سبک فاکس شاتو و برای ثروتمندان و اعضای خاندان سلطنتی از کشورهای عربی در استان بولو ترکیه، ساخته شده بود، با ورشکست شدن سازنده آن، بلاتکلیف مانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گروه ساروت، سازنده این پروژه، به علت ناتوانی در بازپرداخت وام ۲۷ میلیون دلاری خود برای پروژه برج الباباس، از سوی دادگاه با حکم ورشکستگی روبرو شده است. این پروژه که در اعماق کوه‌های خوش‌منظره این استان قرار دارد، شامل ۷۳۲ ویلای سبک شاتو، استخرهای شنا، حمام‌های ترکی، مراکز سلامتی و زیبایی، یک مرکز خرید و یک مسجد است.

طبق نوشته گزارش حریت دیلی، مشتریانی از قطر، بحرین، کویت، امارات متحده عری و عربستان سعودی، ۳۵۰ واحد از این ویلاها را  با قیمت‌هایی از ۳۷۰۰۰۰ دلار تا ۵۳۰۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند. به گفته مشاور معماری این پروژه، ناجی یوروک، آنها مشخصا درخواست کردند که طاحی ویلاها به سبک شاتو انجام شود.

محمت امین یردلین، رئیس گروه ساروت، مقصر وضعیت بد شرکت خود را مشتریان راکد می‌داند.

در گزارش روزنامه حریت، یردلین می‌گوید:  ما نتوانستیم حدود ۷.۵ میلیون دلاری را که از فروش ویلاها به کشورهای عربی خلیج فارس عایدمان شده بود را به دست بیاوریم. ما برای حمایت از ورشکستگی درخواست دادیم؛ اما دادگاه حکم به ورشکستگی ما داد. ما درخواست تجدیدنظر خواهیم کرد.

این گروه قبل از این که درخواست حمایت از ورشکستگی خود را ثبت کند، ساخت ۵۸۷ ویلا را به پایان رسانده بود.

هر چند دادگاه به این گروه دستور داده است که فورا ساخت‌وساز را متوقف کند، اما یردلین هنوز امیدوار است.

او می‌گوید: ارزش این پروژه ۲۰۰ میلیون دلار است. ما تنها باید ۱۰۰ ویلا را بفروشیم تا بدهی خود را پرداخت کنیم. من معتقدم ما می‌توانیم ظرف ۴-۵ ماه این بحران را پشت سر بگذاریم و بخشی از این پروژه را تا سال ۲۰۱۹ افتتاح کنیم.