۰ نفر

شرایط واگذاری مسکن مهر به استانداری‌ها چیست؟

۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۴۶
کد خبر: 314222
 شرایط واگذاری مسکن مهر به استانداری‌ها چیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تسهیلات مسکن مهر باید متناسب با پیشرفت ساختمان و موقعیت جغرافیایی مسکن تعیین شود، از این رو وام شناور مسکن مهر بهترین راه برای تأمین اعتبارات در این پروژه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، فرج الله رجبی درباره برنامه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری تولیت پروژه مسکن مهر به استانداری ها، گفت: امروز پروژه مسکن مهر درگیر مشکلات بسیاری است، البته این معضلات کاملا شفاف و روشن است و هر دستگاهی که مدیریت آن را بر عهده بگیرد، در گام نخست باید برنامه ویژه ای برای حل این مشکلات داشته باشد.

تحمیل افزایش هزینه ساخت و تجهیزات جانبی به متقاضیان مسکن مهر

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات بزرگ مسکن مهر، افزایش هزینه ساخت ساختمان ها و خرید تجهیزات جانبی این مساکن است، به طوری که به علت تأخیر در اجرای این پروژه، هزینه زیادی به متقاضیان تحمیل شده است.

تعلل وزارت راه و شهرسازی در اجرای مسکن مهر/ اعتراض متقاضیان نسبت به قیمت نهایی مساکن

وی تصریح کرد: تعلل وزارت راه و شهرسازی و دولت در اجرای مسکن مهر موجب شده که هزینه تمام شده ساخت یک واحد مسکن مهر به میزان چشمگیری بالا رفته است و مابه تفاوت قیمت اولیه با قیمت نهایی اعتراضات متقاضیان را به دنبال داشته است.

خالی ماندن واحدهای مسکن مهر به علت جانمایی اشتباه در ساخت و ساز

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز بخشی از واحدهای مسکن مهر به علت جانمایی اشتباه و غیرکارشناسی خالی باقی مانده، حال هر دستگاه یا سازمانی متولی مدیریت پروژه مسکن مهر باشد، باید این مشکلات و دغدغه ها را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

در شرایط کنونی مراحل ساخت حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده، که دولت نیز باید تمهید مناسبی برای آن بیاندیشد

رجبی افزود: در شرایط کنونی مراحل ساخت حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده، که دولت نیز باید تمهید مناسبی برای آن بیاندیشد.

شرایط واگذاری پروژه مسکن مهر به استانداری ها چیست؟

وی ادامه داد: به نظر من پیش از واگذاری پروژه مسکن مهر به استانداری ها، باید نخست میزان تسهیلات، مدت زمان اتمام پروژه مسکن مهر و میزان پرداختی متقضایان مشخص و اعلام شود، سپس اگر دولت به دنبال تغییر مدیریت پروژه مسکن مهر، می توان این اقدام را صورت داد، از این رو لازمه تغییر مدیریت، برنامه ریزی و ریل گذاری دقیق در این حوزه است، تا استانداری ها در آینده با مشکل مواجه نشوند.

افزایش تسهیلات مسکن مهر راه کار کم بودجه

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بهترین راه کار برای تأمین اعتبار ما به تفاوت قیمت اولیه ساخت با قیمت نهایی ساخت، افزایش تسهیلات مسکن مهر است، البته به نظر من تعیین میزان واحد برای افزایش وام کارساز نیست، بلکه تسهیلات مسکن مهر باید متناسب با پیشرفت ساختمان و موقعیت جغرافیایی مسکن تعیین شود، از این رو وام شناور مسکن مهر بهترین راه برای تأمین اعتبارات در این پروژه است.