۰ نفر

معاون وزیر راه خبر داد:

تامین کسری بودجه برنامه ملی بازآفرینی شهری با موافقت سران قوا

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۲
کد خبر: 306659
تامین کسری بودجه برنامه ملی بازآفرینی شهری با موافقت سران قوا

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تأمین کسری بودجه برنامه ملی بازآفرینی شهری در جلسه هماهنگی سران قوا تصویب و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، هوشنگ عشایری گفت: طبق برنامه توسعه ششم، سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه بازآفرینی در سطح محلات کشور در نظر گرفته شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی، ۷ هزار میلیارد تومان شهرداری‌ها و ۸ هزار میلیارد تومان دیگر نیز توسط دولت تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از محاسبه و بررسی‌های انجام شده، متوجه کسری ۴ هزار میلیارد تومانی از منابع تأمین شده از سوی دولت شدیم گفت: از این میزان، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن  و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی درنظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مساله در جلسه‌ای به اطلاع سران سه قوه رسیده و تأمین آن از سوی سازمان برنامه تصویب شد که پس از تأیید مقام معظم رهبری، تأمین آن به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردیده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تصریح کرد: پس از اختصاص این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه، این اعتبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و در قالب تسهیلات مسکن به مردم اعطا می‌شود.