۰ نفر

اجرای طرح مسکن استیجاری؛

انبوه‌سازی مسکن مهر جو روانی بازار را مهار کرد/ 174شغل کلیدی وابسته به مسکن است

۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 296713
انبوه‌سازی مسکن مهر جو روانی بازار را مهار کرد/ 174شغل کلیدی وابسته به مسکن است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که انبوه‌سازی مسکن مهر جو روانی بازار را مهار کرد، گفت: به جای حل ایرادات مسکن، چهار سال سرگرم منازل خالی شده ایم.

مصطفی‌قلی خسروی بیان این که­ در مقوله مسکن فقط نمی توانیم یک مولفه را در نظر بگیریم اظهار کرد: 174 شغل کلیدی وابسته به مسکن است که همراه با ایراداتی بوده است، ­­اما به جای حل این ایرادات چهار سال سرگرم منازل خالی شده ایم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،وی با اشاره به این‌که بورس، ارز، طلا و حامل انرژی روی قیمت مسکن اثر می گذارد، تصریح کرد: وقتی کسی می خواهد مسکن بسازد این مولفه ها بر ساخت مسکن تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به این‌که اگر معیار قیمت وقتی دلار و ارز باشد با بالا رفتن قیمت ارز شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود گفت: صنعتی جز ساخت و ساز در کشور نداریم و­ سازنده ها رقبتی به ساخت و ساز آنچنانی ندارد.

وی با یادآوری این‌که انبوه سازی مسکن مهر جو روانی را کنترل کرد و در شرایط کنونی نیز باید جراحی صورت گیرد، افزود:دولت نمی تواند مجری خوبی باشد ولی می تواند ناظر خوبی باشد. در جنگ اقتصادی­ دولت باید­ به مردم تسهیلات بدهد و­ باید طرح مسکن اجتماعی و استیجاری آغاز شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: هنوز ساختمان سازی سنتی داریم در حالی که باید به سمت صنعتی سازی رفته و صنعت اجاره را فعال کنیم و این جز اجرای طرح مسکن استیجاری امکان پذیر نیست.