۰ نفر

احتشامیه، سفری به دوران گذشته

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 293771
احتشامیه، سفری به دوران گذشته

احتشامیه نام محله قدیمی در تهران است که حدودا ۱۰۰ سال پیش خانه سازی در آن شروع شد .

احتشامیه نام محله قدیمی در تهران است که حدودا ۱۰۰ سال پیش خانه سازی در آن شروع شد و ساخت و ساز در آن هرچند نسبت به برخی محله‌ها کمتر اما همچنان ادامه دارد و افرادی که علاقمند به سکونت در محله‌های قدیمی پایتخت هستند که تا حدودی بافت قدیمی خود را حفظ کرده، به دنبال خرید خانه در احتشامیه هستند.

 در واقع با ورود به کوچه پس کوچه‌های این محله در کنار خانه‌های نوساز و لوکس، خانه‌های قدیمی یک طبقه و دو طبقه با درب و پنجره‌هایی قدیمی دیده می‌شود که خاطرات قدیم را زنده می‌کند و یادآور تهران قدیم و شکوه و جلال سال‌های نه چندان دور می‌شود.

احتشامیه کجاست؟

احتشامیه از احتشام گرفته شده که به معنای شکوه و جلال است. در واقع فردی به نام دکتر احتشام صد سال پیش در این منطقه زمین کشاورزی و خانه و حسینیه داشته به همین دلیل نام این منطقه احتشامیه شده و همچنان به همین نام شناخته می‌شود.

این محله قدیمی در منطقه یک شهرداری شهر تهران واقع است و در ضلع جنوبی محله اختیاریه و در پایین محله دروس و در امتداد خیابان پاسداران قرار دارد و با عبور از چند خیابان به بزرگراه‌های شهید همت و شهید صیاد شیرازی راه پیدا می‌کند.

امکانات احتشامیه

این محله قدیمی دارای امکانات خوبی است، به همین دلیل افرادیکه به دنبال رهن و اجاره آپارتمان در احتشامیه هستند، می‌توانند با خیال راحت به این محله نقل مکان کنند چون با ورود به خیابان‌های فرعی و اصلی می‌توان به سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های تهیه مایحتاج روزمره زندگی مراجعه کرد و به فروشگاه‌های خرید لباس، مواد آرایشی و بهداشتی دسترسی پیدا کرد. ضمن اینکه با اتوبوس و تاکسی می‌توان به نقاط مختلف شهر از جمله خیابان‌های دولت، پاسداران، شریعتی و تجریش رفت تا از این مناطق با اتوبوس و مترو به سایر نقاط شهر سفر کرد.

همچنین مراکز درمانی و پزشکی، دامپزشکی و آموزشی و ورزشی در این محله و در خیابان‌های اطراف آن به راحتی پیدا می‌شوند و در دسترس علاقمندان هستند.

این محله دارای پارک‌ها و مراکز خرید خوبی است که می‌توان عصرها و شب‌ها به آنها مراجعه کرد و ساعت‌ها را در این مراکز و یا در کافه و رستوران‌های اطراف آنها به خوشی گذراند.

افراد زیادی که علاقمند به خرید خانه یا رهن و اجاره آپارتمان در منطقه‌ای قدیمی و نسبتا خلوت هستند در سایت دیوار به دنبال خرید یا اجاره منزل مسکونی در احتشامیه هستند تا در این محله با آرامش خاطر زندگی کنند. به خصوص اینکه اگر قصد سرمایه‌گذاری در منطقه یک تهران و محله خوب باشند خانه کلنگی یا زمینی را در احتشامیه خریداری می‌کنند تا در آن آپارتمانی چند طبقه بسازند اما خوب است که زندگی در خانه قدیمی با دیوارهای آجری و سقف بلند و پنجره‌های قدیمی و بزرگ را به آپارتمانی کوچک و جدید ترجیح دهیم تا علاوه بر حفظ ارزش‌ها و فرهنگ شهر و محله‌مان، فرزندان‌مان در محیطی بزرگ شوند که نزدیک به دوران کودکی و نوجوانی ما باشد تا پدران و مادران با کودکان‌شان بیشتر از پیش خاطرات مشترک از کوچه و محله و شهر یکدیگر داشته باشند.

منبع : ویرلن