۰ نفر

ساخت 40 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده آغاز شده است

۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۸
کد خبر: 286631
ساخت 40 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده آغاز شده است

مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری گفت: ساخت بیش از 40 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «اکبر ترکان » عصر جمعه افزود: در گزارشی که به رئیس جمهوری ارائه شد، تعداد واحدهای مسکونی که در بافت های فرسوده شهری اجرایی شده 40 هزار واحد است اما انتظار دکتر روحانی بیش از این تعداد بود.
به گزارش ایرنا، نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یکی از مهم‌ترین برنامه های دولت در حوزه مسکن است که با فرمان رئیس جمهوری در بهمن ماه سال گذشته به ‌عنوان طرح ملی بازآفرینی شهری امید در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.
دولت از سال 1392 تصمیم بر نوسازی بافت‌های ناکارآمد گرفت تا در قالب برنامه ملی بازآفرینی شهری امید، نوسازی بافت فرسوده توسط بخش خصوصی با حمایت های دولتی در 2700 محله شهری آغاز شود و در صورت نیاز به زمین در این طرح از محل واگذاری زمین‌های دولتی تامین ‌خواهد شد.
به اعتقاد کارشناسان بخش مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده از 2 بُعد اقتصادی و اجتماعی دارای اهمیت ملی است زیرا علاوه بر افزایش تولید و عرضه مسکن و کمک به خانه دار شدن دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه، با نوسازی ساختمان‌ها، نیازهای روبنایی در محلات هدف مانند مدرسه، درمانگاه، پارک، مکان‌های ورزشی، کتابخانه و مراکز مذهبی و فرهنگی نیز ساخته می‌شود تا امنیت اجتماعی این مناطق برقرار شود.
پیشتر هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفته بود از اسفند سال گذشته تاکنون ساخت حدود 20 هزار واحد در قالب طرح بازآفرینی آغاز شده و برنامه ساخت 100 هزار واحد تا پایان سال جاری در دستور کار است.
آمارها نشان می دهد که اکنون بیش از 140 هزار هکتار از اراضی شهری به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه شهرها اختصاص دارد و دولت در تلاش است بخش زیادی از این بافت های فرسوده شهری در طول برنامه ششم توسعه احیا کند.