۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

وجود بیش از ۴۰۰هزار سپرده‌گذار صندوق یکم

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۸
کد خبر: 280135
وجود بیش از ۴۰۰هزار سپرده‌گذار صندوق یکم

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: شرط خانه اولی برای دریافت تسهیلات در بافت فرسوده برداشته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هوشنگ عشایری امروز در هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان همدان اظهار کرد: بعد از دستور مقام معظم رهبری درباره رسیدگی به مساله مردم ساکن در بافت های فرسوده و سکونتگاههای حاشیهای و غیررسمی، دولت مصوباتی را برای انجام فرمایشات ایشان تببین کرد که منجر به شکل گیری اقدامات مناسبی در زمینه بافت های ناکارآمد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه جلسه شورای عالی پول و اعتبار تشکیل شد و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در بافت فرسوده از ۸ درصد به ۶ درصد تقلیل پیدا کرده است و به همه بانکهای عامل ابلاغ خواهد شد و سپرده گذاران می‌توانند تسهیلات را با سود شش درصد دریافت کنند.

عشایری افزود: ویژگی مهم صندوق پس انداز یکم این است که افرادی که از این تسهیلات در کشور استفاده می‌کنند باید برای نخستین بار مسکن خریداری کنند اما این محدودیت در بافت‌های ناکارآمد شهری برداشته شد و هر فردی که سپرده گذاری کرده باشد امکان استفاده تسهیلات شش درصد خواهد داشت.  

وی ادامه داد: خوشبختانه استان همدان یکی از استان هایی است که سرعت و شتاب خوبی در راستای هم افزایی بین شهرها داشته است و به جهت پیگیری های استاندار همدان و سایر مسئولان پیشتاز در اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یادآور شد: ما در ارتقاء فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و عمومی شهری تلاش می کنیم که هر محله ای هدف بازآفرینی به میانگین محلات شهر خودش برسد.

عشایری ادامه داد: برنامه اقدام مشترک محلات باید با در نظر گرفتن ۳ موضوع فعالیت، نقش و سهم هر دستگاه هر ۱۵ روز یک بار تشکیل شود و بعد در ستاد بازآفرینی استان به ما اعلام کنند تا ما مبتنی بر این برنامه، سهم این استان را از منابع ملی اختصاص دهیم و همچنین اقدامات مرتبط با این موضوع را از طریق دولت پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه جریان صندوق یکم جریانی است که مردم از آن استقبال ویژه کردند، افزود: کسانی که از تسهیلات صندوق یکم استفاده می کنند واقعا از افراد نیازمند هستند به طوریکه هم اکنون افزون بر ۴۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار صندوق یکم در کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه برنامه‌ای که رئیس جمهور درباره عمران و نوسازی مطرح کرد، مبتنی بر سه اقدام بود، گفت: نخستین اقدام حضور بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی مسکن بود که براساس آن همه دستگاه های دولتی مکلف هستند اراضی مورد نیاز را در اختیار این بخش قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو بخش دیگر برنامه رئیس جمهور درباره عمران و نوسازی، گفت: بخش دوم ارتقاء خدمات روبنایی و زیربنایی و بخش سوم هم مشارکت اجتماعی و عمومی مردم در بازآفرینی شهری است.

عشایری با بیان اینکه در گذشته رویکرد اجتماعی چندان مدنظر برنامه بازآفرینی شهر نبود اما امروز محله و مردم در برنامه بازآفرینی شهری نقش دارند، یادآور شد: از یک جوان تا یک فرد میانسال می‌توانند در بهبود شرایط محله و نوسازی آن مشارکت داشته باشند.