۰ نفر

جزئیات برنامه ملی بازآفرینی امروز رونمایی می‌شود

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰
کد خبر: 256193
جزئیات برنامه ملی بازآفرینی امروز رونمایی می‌شود

امروز برای نخستین بار جزئیات برنامه ملی بازآفرینی که دو هفته قبل با حضور رئیس جمهور کلید خورد، از سوی دو تن از معاونان وزیر راه و شهرسازی تشریح می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، امروز با حضور محمد سعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، برای نخستین بار جزئیات برنامه ملی بازآفرینی امید تشریح می شود.

برنامه ملی بازآفرینی امید که دو هفته قبل با حضور رئیس جمهور در محل وزارت راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس در ۱۶ استان کشور کلید خورد، قرار است با هزینه ۵ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۵ هزار میلیارد تومان به صورت بودجه اهرمی از سوی بانک ها، به نوسازی و بهسازی محلات هدف و بافت های آسمانی بپردازد.

همچنین بر اساس اعلام رئیس جمهور، در این طرح برنامه ریزی شده تا ۲۸۰ هزار شغل ایجاد شده و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مورد نوسازی اساسی قرار گیرد.

گفتنی است بر اساس دستور رئیس جمهور، سود تسهیلات این طرح در صورت استفاده از صندوق پس انداز مسکن یکم با نرخ ۶ درصد و در صورت استفاده از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی سایر بانک ها، با نرخ سود ۹ درصد محاسبه شود.

بر اساس اعلام شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، نشست معرفی جزئیات برنامه ملی بازآفرینی شهری را برگزار خواهد شد.