۰ نفر

بازار مسکن با حباب شدید قیمتی مواجه است

خواب مسکن ۷ساله شد/ ارزش افزوده ۳برابری مسکن از سال۹۱ تاکنون

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 251868
خواب مسکن ۷ساله شد/ ارزش افزوده ۳برابری مسکن از سال۹۱ تاکنون

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت خروج مسکن از حیطه کالاهای سرمایه ای، گفت: ارزش افزوده ۳ برابری مسکن در سایه سرمایه ای بودن آن رخ داده است.

مجید کیان پور با تاکید بر اینکه نباید همه سرمایه دولت به سمت بازار مسکن هدایت شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر سیاست های اعمالی در حوزه اقتصاد کشور به تبدیل مسکن به کالایی سرمایه ای بدل شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدایت منابع به سمت صنعت و اشتغال می تواند از تاثیرگذاری بالای مسکن به عنوان کالایی سرمایه ای در وضعیت کلی اقتصاد بکاهد، افزود: تا زمانی که مسکن به کالای مصرفی بدل نشده بهبودی در این بازار حاصل نخواهد شد.

ارزش افزوده مسکن از سال 86 تا سال 91 منفی بوده است

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ارزش افزوده مسکن از سال 86 تا سال 91 منفی بوده است، تصریح کرد: از سال 91 تاکنون با توجه به نوسانات نرخ ارز و رشد 3 برابری نرخ آن بازار مسکن نیز تغییرات قیمتی بسیاری را شاهد بوده است.

کیان پور با بیان اینکه جهش 3 برابری قیمت مسکن در سال های اخیر بی سابقه بوده است، گفت: برای بهبود این وضعیت باید سیاست گذاری کلانی بر مبنای سیاست های بالادستی از جمله برنامه های 5 ساله کشور و اقتصاد مقاومتی انجام شود.

بازار مسکن با حباب شدید قیمتی مواجه است

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن با حباب شدید قیمتی مواجه است، افزود: ارزش افزوده بالایی که در بخش مسکن ایجاد شده این بخش را به خواب 6 الی 7 ساله فرو برده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نمی توان تاثیرپذیری بازار مسکن از بازارهای موازی را انکار کرد، گفت: برای اینکه سهم تاثیرپذیری از نوسانات بازار موازی همچون ارز را بر مسکن کاهش دهیم باید این بازارها را به ثبات قیمتی تشویق کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بهترین اقدام در حوزه مسکن هدایت انگیزه ها و سرمایه ها به سمت صنعت و ایجاد بسترهایی لازم در این حوزه است.