۰ نفر

قائم مقام آخوندی خبر داد:

وعده اتمام مسکن مهر تا پایان۹۶ محقق نشد/ وجود مشکلات عمده در بخش خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
کد خبر: 250120
وعده اتمام مسکن مهر تا پایان۹۶ محقق نشد/ وجود مشکلات عمده در بخش خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی قرار بود پرونده مسکن مهر ۱۲ استان تا پایان سال بسته شود، گفت: متأسفانه این برنامه به دلیل وجود مشکلات عمده در بخش خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی دچار اختلال شده و محقق نشد.

احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد: علی‌رغم پیگیری‌های بسیار زیاد وزیر راه و شهرسازی در تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور متأسفانه امسال هیچ مبلغی را در این حوزه دریافت نکرده و با نیاز مالی شدیدی در این مدت روبه‌رو بودیم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، وی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی رسیدگی به امور مسکن مهر در کشور متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه به ریاست معاون اول خبر داد و تصریح کرد: طبق جلسات این کارگروه که به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی تشکیل  و قرار شد تا ضمن انجام بررسی‌های لازم از سوی دفتر طرح مسکن مهر این وزارتخانه میزان اعتبارات لازم برای اتمام و تحویل تمامی واحدهای مسکن مهر در سطح کشور به همراه خدمات روبنایی و زیربنایی در کارگروه اعلام و به دولت ارجاع شود.

وی با بیان این‌که 11000میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، افزود:  از این مبلغ 4000میلیارد تومان برای خدمات روبنایی، 4000میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و مابقی برای طرح‌های آماده‌سازی، آسفالت معابر، دیوار حائل و ... در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص قطعا پرونده مسکن مهر کشور بسته خواهد شد.

به گفته وی، طی بررسی‌های انجام شده در این جلسات قرار شد تا در سال جاری 1000 میلیارد تومان برای پیشبرد بخشی از کار اختصاص داده شود که 700میلیارد تومان آن برای خدمات زیربنایی به وزارت نیرو و 300 میلیارد تومان به شهر جدید پردیس ارائه خواهد شد .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مطابق تصمیمات اخذ شده قرار است مبلغ 400 میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های آماده‌سازی در سایت‌های مسکن مهر سراسر کشور به وزارت راه و شهرسازی تعلق گیرد.

مهرآبادی یادآور شد:  طبق برنامه‌ریزی گذشته بنا داشتیم پرونده مسکن مهر 12 استان تا پایان سال جاری بسته شود، اما متاسفانه این برنامه به دلیل وجود مشکلات عمده در بخش خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی مناطقی که کار ساخت واحد ایشان به اتمام رسیده بود،  دچار اختلال شده و محقق نشد.