۰ نفر

معاون آخوندی:

نوبت اصلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان رسید

۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 247667
نوبت اصلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان رسید

معاون ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ابلاغیه ممنوعیت مداخله کارمندان دولت در امور مهندسی ساختمان خبر خوبی برای اشتغالزایی و ارتقای سلامت اداری دولت است، گفت: اکنون نوبت اصلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان رسیده است.

حامد مظاهریان با اشاره به ابلاغیه دیروز وزیر راه و شهرسازی در خصوص ممنوعیت مداخله کارمندان دستگاه دولتی در ارائه خدمات مهندسی ساختمان، اظهار کرد: از این پس مهندسانی که در دولت اشتغال دارند، لازم است تا بین کار دولتی و کار در نظام مهندسی ساختمان تنها یکی را انتخاب کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ،  وی تصریح کرد: در ادامه اصلاحات قبلی و با ابلاغیه دیروز  وزیر راه و شهرسازی فصل نوینی در ارتقای سلامت اداری در حوزه ساختمان و نظام مهندسی آغاز شد.

وی با تاکید بر این‌که 9 دستگاهی که مشمول این تغییر خواهند شد، تصریح کرد: این دستگاه ها شامل وزارتخانه های راه و شهرسازی، کشور، نیرو، نفت، شهرداری ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شوراهای شهر و روستا، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که ابلاغیه خبری خوب  برای اشتغال کشور و خبری خوب تر برای ارتقا سلامت اداری دولت است، اظهار کرد: در واقع به موجب این ابلاغیه کارکنان 9 دستگاه اجرایی به دلیل وظایف ذاتی، نظارتی و کنترلی پیش بینی شده در قوانین و مقررات مربوطه آن دستگاه نباید در زمان فعالیت در دستگاه های مذکور به طور همزمان از پروانه اشتغال به کار خود استفاده کنند.

ابلاغیه

مظاهریان بیان کزد: اکنون نوبت سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور است تا اصلاحات را از درون انجام دهند. آیا سازمان ها چنین عزمی خواهند داشت؟