۰ نفر

پایان اسکان موقت زلزله‌زدگان تا آخر دی‌ماه

۱۸ دی ۱۳۹۶، ۷:۴۶
کد خبر: 243104
پایان اسکان موقت زلزله‌زدگان تا آخر دی‌ماه

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: تا پایان دی ماه اسکان موقت زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به طور کامل انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجید جودی  اظهار کرد: اسکان موقت در روستاهای استان کرمانشاه تقریبا انجام شده و شاید حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر که به ندرت از قلم افتاده‌اند هنوزاسکان پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: در شهرها نیز ۱۵۰۰ کانکس توزیع شده  که این تعداد جدا از کانکس‌های اهدایی توسط مردم است. حدود ۲۰۰۰ نفر هم اجاره بها گرفته اند. این افراد کسانی هستند که  خودشان مایل بودند به صورت مستاجری زندگی کنند. در واقع اقبال عمومی در شهر به سمت دریافت وجه نقد برای اجاره‌نشینی بیشتر از استقرار در کانکس است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به وعده استقرار موقت زلزله‌زدگان تا پایان دی‌ماه گفت: انشاءالله این قولی که داده‌ایم محقق می‌شود و تا پایان دی‌ماه مساله اسکان موقت زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به طورل کامل حل می‌شود. همزمان نیز بازسازی دائم را انجام می‌دهیم.

جودی ادامه داد: هم‌اکنون در روستاها حدود ۲۰۰۰ واحد تخریبی در حال بازسازی است و این تعداد هر روز گسترش می‌یابد. حود ۱۲ هزار واحد تعمیری هم در شهرهای سرپل ذهاب، جوانرود و اسلام‌آباد وجود دارد که تعمیر ۷۰۰۰ واحد به اتمام رسیده است.

وی درباره علت تاخیر در نوسازی واحدهای تخریبی در شهرها گفت: بازسازی شهر به خاطر مباحث طرح تفصیلی و قراردادی که با نظام مهندسی بستیم مقداری به تاخیر افتاد که خوشبختانه روز گذشته هردو موضوع تعیین تکلیف شد. دیروز طرح تفصیلی اعلام شد و قرارداد بنیاد مسکن با نظام مهندسی نیز بسته شد. از هفته آینده بازسازی دائم در شهرها را شروع می‌کنیم.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان این‌که به مستاجران هم کانکس می‌دهیم گفت: مستاجرانی که تمایل به دریافت وجه نقد برای اجاره‌نشینی دارند ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌دهیم و کسانی هم که کانکس بخواهند در اختیارشان می‌گذاریم. تا کنون حدود ۷۰۰ نفر از مستاجران تعیین تکلیف شده‌اند.

جودی، روند پرداخت تسهیلات بانکی را دارای سرعت بیشتری نسبت به قبل عنوان و اظهار کرد: بالغ بر ۱۵ هزا نفر برای دریافت تسهیلات نوسازی و تعمیر به بانک‌ها معرفی شده‌اند که حدود ۸ هزار عقد قرارداد داریم. این روزها بانک‌ها در پرداخت وام سرعت بیشتری به خود گرفته‌اند.