۰ نفر

رییس سابق اتحادیه املاک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

کاهش درآمدزایی بخش مسکن

۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 203112
کاهش درآمدزایی بخش مسکن

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک گفت: برای فعالان بازار مسکن جنبه درآمدزایی مسکن از بین رفته است و افراد به قصد سرمایه‌گذاری وارد معامله نمی‌شوند.

اقتصاد آنلاین - علی مفید؛ مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص  وضعیت بازار مسکن در بهار سال 96 گفت: شرایط بازار به گونه ای است که نگاه کسب ثروت از بازار مسکن از بین رفته است و این وضعیت هر سال بیشتر می شود.

وی افزود: با نگاهی به آمار یک الی دوسال اخیر این وضعیت قابل مشاهده است و اوج آن در اسفندماه سال 95 مشاهده شد. در این بازه زمانی سرمایه گذاری ها در بازار مدام در حال کاهش بود.

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اغلب مصرف کننده ها وارد معامله می شوند، خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند به سراغ معامله طلا ، ارز و پس انداز در بانک می روند و این بازارها جایگزین سرمایه گذاری در مسکن شده است.

قلی خسروی با اشاره به اینکه کاهش حجم معامله ها در بازار به این معنی نیست که فعالان بازار نمی خواهند خرید و فروش انجام دهند، اظهار داشت: در بین کسانی که خانه ساخته اند تمایل زیادی به فروش ملک وجود دارد، اما شرایط برای سازندگان به گونه ای است سازندگان احساس می کنند در صورت فروش واحدهای تازه ساخت، امکان اینکه مجدد بتوانند خانه ای بسازند وجود ندارد.