۰ نفر

سقف ۱۰درصدی افزایش اجاره‌بها در سال جاری

پیش‌بینی رییس اتحادیه از آینده بازار مسکن/ منتظر افزایش حجم معاملات در خرداد هستیم

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 192382
پیش‌بینی رییس اتحادیه از آینده بازار مسکن/ منتظر افزایش حجم معاملات در خرداد هستیم

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: پس از برگزاری انتخابات و آغاز فصل جابه‌جایی‌ها در خرداد، دورانی از پیش رونقی با افزایش حجم معامله‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ حسام عقبایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون وضعیت بازار مسکن در سال جاری گفت: معامله های بخش مسکن علی رغم اینکه هنوز این بخش در رکود به سر می برد، وضعیت رو به رشدی را نشان می دهد، قیمت ها وضعیت با ثبات تری پیدا کرده و از ابتدای سال افزایش قیمتی مشاهده نشده است و پیش بینی هم می شود تا پایان اردیبهشت ماه افزایش قیمتی صورت نپذیرد.

وی افزود: هر چند در نگاه کلی بازار مسکن سال 96 را خوب و امیدوار کننده آغاز کرده است، اما هنوز نمی توان ادعا کرد که بخش مسکن از رکود خارج شده است، به نظر می رسد برگزاری انتخابات و افزایش جا به جایی خانواده ها در خردادماه بتواند دوره ای از پیش رونقی بخش مسکن را در ماه های آینده ایجاد کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: خردادماه به طور حتم با افزایش حجم معامله ها همراه است اما این شرایط به نحوی نخواهد بود که به افزایش قیمت هم منجر شود.

عقبایی با اشاره به اینکه در بخش اجاره مسکن شرایط در سال های اخیر با وضعیت رکودی هم خوانی نداشت، تصریح کرد: رکود بخش مسکن در بخش خرید و فروش با کاهش حجم معامله ها همراه است، اما در سال هایی که مسکن در رکود به سر برد اجاره مسکن با افزایش قیمت ها صورت گرفت، که این وضعیت با طبیعت رکود ناهمخوان بود. این افزایش به طور عمده تحت تاثیر نگاه درآمدزایی به خانه های اجاره ای بود که مالکان آنها تلاش داشتند مطابق با سود پرداختی بانکی به حساب های سپرده بلند مدت منتفع شوند.

وی افزود: سهم افزایش اجاره بها در سال های اخیر به حدی رسیده است که در صورت بیشتر شدن حجم معامله ها در ماه های آینده، محتمل نیست بخش خانه های اجاره ای افزایش قیمت مجددی را تجربه کند اما سقف افزایش اجاره در سال جاری بیش از 10 درصد نخواهد بود.