۰ نفر

حداقل ۳ دولت دیگر درگیر مسکن مهر خواهد بود

۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۱
کد خبر: 142654
حداقل ۳ دولت دیگر درگیر مسکن مهر خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی درباره زمان به سرانجام رسیدن طرح مسکن مهر عنوان کرد: من چند بار گفتم که مسکن مهر چندین دولت را گروگان خودش می‌گیرد. حداقل دو سه دولت دیگر درگیرند.

عباس آخوندی تاکنون چندین مرتبه به اشکال مختلف از طرح مسکن مهر گلایه کرده و از مشکلات اجرایی این طرح سخن گفته است. وی این بار در گفت‌وگویی درباره زمان به سرانجام رسیدن طرح مسکن مهر عنوان کرد: من چند بار گفتم که مسکن مهر چندین دولت را گروگان خودش می‌گیرد. حداقل دو سه دولت دیگر درگیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه ایران، افزود:مسأله آموزش و پرورش، مسأله حمل و نقل، مسأله بهداشت و درمان، اینها که حل شود باز هم مسائل  فرهنگی و روانی زیادی باقی می‌ماند. چون اینها شهرهای بدون هرگونه زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما برای پایان تکمیل طرح‌های مسکن مهر چیست؟ اظهار کرد: تقریباً یک میلیون و 900 هزار واحد تمام شده و تحویل هم شده یا در آستانه تحویل است و 300 هزار واحد باقی مانده است. طرح مسکن مهر را نباید یک طرح درنظر بگیرید، هر شهری طرح دارد، هر کدام یک وضعیت دارند، بنابراین اینکه می‌گویند طرح مسکن مهر درست نیست، باید بگویند طرح‌ها. الان وارد هسته سخت می‌شویم. 117 هزار واحد اصلاً مشتری ندارد، خب اینها دیگر تکمیل کردن ندارد، چون مشتری ندارد. 49 هزار واحد هم در دادگاه مسأله دعوی دارد، شما نمی‌توانید تا دادگاه رسیدگی نکند و قاضی حکم ندهد، کاری برای آن انجام دهید. مجموع اینها 166 هزار واحد می‌شود. بنابراین چیزی که باقی می‌ماند و ما باید آن را جمع کنیم، رقم زیادی نیست و امسال آن را جمع می‌کنیم.یک سری واحدها باقی می‌ماند که مشتری ندارد. ما طرح‌هایی که مشتری و متقاضی دارد را جمع می‌کنیم، تمام طرح‌هایی که متقاضی دارد، هم‌اکنون در حال انجام است.