۰ نفر

آخوندی:همه طرح های توسعه ای در دست اجراست

اسناد خزانه پیمانکاران تبدیل به پول نقد نشد

۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۲۹
کد خبر: 139648
 اسناد خزانه پیمانکاران تبدیل به پول نقد نشد

وزیر راه و شهرسازی می گوید:«با وجود کمبود منابع مالی، همه طرح های توسعه ای در این وزارتخانه در دست اجراست.»

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و 70 کیلومتر بزرگراه و 121 کیلومتر آزادراه در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و تسهیل بخش های مختلف حمل و نقل کشور در حال ساخت است که امیدواریم امسال و اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، عباس آخوندی سه شنبه شب در نشست معاون اول رییس جمهوری با معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه با بیان اینکه در برنامه توسعه شبکه حمل و نقل ریلی اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور در دستور کار است،اظهارداشت: هم اکنون یک هزار و 591 کیلومتر راه ریلی جدید در دست ساخت قراردارد.

وی بافزود:  علاوه بر این دو و سه خطه شدن برخی از مسیرهای ریلی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و تسهیل تردد شهروندان در دستور کار است.پارسال 400 کیلومتر از شبکه ریلی کشور دو خطه شد و امسال 700 کیلومتر از شبکه ریلی کشور دو و یا سه خطه می شود.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: اکنون یک هزار و 500 پروژه در بخش های مختلف حمل ونقل و مسکن و شهرسازی در دست اجراست و این وزارتخانه آمادگی دارد همه این پروژه ها از همه نظر کنترل شوند.

آخوندی خاطرنشان کرد: هرچند تاکنون اسناد خزانه به پول نقد تبدیل نشده است، اما همچنان کارگاه های پروژه های ساخت و ساز در سطح کشور را فعال نگه داشته ایم در حالی که با وجود کمبود منابع مالی، همه طرح های توسعه ای در این وزارتخانه در دست اجراست.

به گفته وی تا امروز(19مردادماه) اسناد خزانه پیمانکاران تبدیل به پول نقد نشده و انتظار داریم این اسناد برای تداوم کار کارگاه های پروژه ها به پول تبدیل شود.

وی در ادامه به نسبت جمعیت شهر و روستا در کشور اشاره کرد و گفت: جمعیت ایران در حال افزایش است و از این پس تغییراتی در نسبت جمعیت شهری و روستای کشور نخواهیم داشت.

آخوندی با تاکید بر اینکه باید ارتقا کیفیت زندگی مردم در شهرها و روستاها مورد توجه جدی قرار گیرد،عنوان کرد: اکنون 19 میلیون نفر در کشور در شرایط بدی زندگی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه این وزارتخانه، وزارتخانه‌ای پروژه محور است گفت: وزارت راه و شهرسازی هم نیاز به سیستم‌های مهندسی و کنترل پروژه دارد و هم نیازمند پشتیبانی‌های مالی است.

 آخوندی افزود: البته از وضعیت بودجه دولت آگاه هستیم اما تامین منابع مالی مورد نیاز برای فعال نگه داشتن کارگاه‌های مجری پروژه‌ها نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه است و در همین راستا با وجود همه محدودیت‌ها، وزارت راه و شهرسازی تاکنون این کارگاه‌ها را فعال نگه داشته است.