۰ نفر

نکات طلایی برای داشتن پوست زیبا در هوای سرد

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵
کد خبر: 675528
نکات طلایی برای داشتن پوست زیبا در هوای سرد

سلامت پوست در فصل پاییز از فصل های دیگر بیشتر اهمیت دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سلامت پوست در فصل پاییز بیشتر از فصل های دیگر اهمیت دارد، زیرا پوست در فصل پاییز و زمستان خشک و و پوسته پوسته میشود و ترک میخورد.

ما نکات طلایی را برای داشتن یک پوست سالم و زیبا برای شما آورده ایم.

از محصولات آرایشی روی هم استفاده نکنید

این کار باعث میشود یک لایه ضخیمی روی پوستتان ایجاد شود که در نتیجه باعث آسیب رساندن بیشتر و مسدود شدن منافذ پوست گردن و صورت شود.

عدم استفاده از صابون

صابون چربی طبیعی پوست را از بین می برد و باعث افزایش چین و چروک می‌شود. از پاک کننده های آبرسان استفاده کنید و صورت خود را با مرطوب‌کننده‌ حاوی آنتی‌اکسیدان‌ بشویید.

هیدراته کردن پوست

نوشیدن آب کافی برای سلامت پوست ضروری است. هیدراته کردن، پوست شما را مرطوب، سالم و درخشان نگه می دارد. کمبود آب موجب افتادگی بیشتر پوست میشود. مصرف آب برای همه افراد به یک اندازه نیست، اما همه افراد بصورت کلی باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشند.

قرار نگرفتن در برابر حرارت مستقیم

منظور از حرارت، فقط آفتاب نیست. نزدیک شدن بیش از اندازه به شومینه و بخاری و گاز پوست را خراب میکند و باعث التهاب قرمز شدن و از بین رفتن کلاژن در پوست می شود.

لایه برداری کنید

لایه برداری سبک، با تونر که سلول های مرده پوست را از روی سطح پوست پاک می کند، باعث درخشان شدن پوست می شود. از اسکراب یا پارچه خشن را برای لایه برداری استفاده نکنید. برای تهیه اسکراب خانگی می توانید شکر و عسل را مخلوط کرده و اگر پوست تان حساس است، از بلغور جو دو سر و مخلوط آن با عسل و شیر استفاده کنید.

تمیز کردن برس های آرایشی

برس های آرایشی خود را تمیز نگه دارید. برس‌های آرایشی و پد ‌ها، موجب تکثیر باکتری‌ها، افزایش سلول‌های مرده پوست و افزایش چربی پوست می شوند که به پوست شما آسیب می رسانند. برای مقابله با مسدود شدن منافذ و عفونت ها، باید یک بار در هفته برس های کانسیلر و کرم پودر را بشویید. برس های دور چشم را ماهی دو بار و برس های دیگر را ماهی یک بار بشویید.

محافظت از پوست در برابر نور آفتاب

اشعه‌های فرابنفش علت اصلی تغییر بافت، پیری زودرس پوست، تخریب کردن لایه کلاژن پوست، ایجاد چروک، ایجاد لک های قهوه ای رنگ پوستی و سرطان پوست می شوند. هر روز صبح یا قبل از آرایش از یک ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

سیگار نکشید

سیگار اثرات مضری بر بدن از جمله پوست دارد. سیگار کشیدن عروق بسیار ریزِ تغذیه کننده پوست را تنگ کرده و در نتیجه خون رسانی به پوست را کاهش میدهد.

خواب کافی و ورزش

خواب کافی و ورزش برای داشتن شادابی پوست بسیار مهم است. ورزش باعث خون رسانی به پوست، تعریق پوست و خارج شدن مواد مضر از بدن می شود.

کنترل استرس

استرس کورتیزول ترشح می کند و باعث تجزیه کلاژن و منجر به افتادگی پوست و چین و چروک و پیری زودرس پوست می‌شود.

با مواد آرایشی نخوابید

آرایش خود را قبل از ورزش کردن و خوابیدن پاک کنید. زیرا مواد آرایشی مانع تنفس طبیعی پوست و درنتیجه باعث بروز جوش و آکنه خواهد شد.

سلامت پوست، در فصل پاییز بیش از فصل های دیگر اهمیت دارد، زیرا پوست در فصل پاییز و زمستان خشک و و پوسته پوسته میشود و ترک میخورد.