۰ نفر

با گلابی زیبا شوید! + ماسک های مخصوص گلابی برای پوست و مو

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۱
کد خبر: 674549
با گلابی زیبا شوید! + ماسک های مخصوص گلابی برای پوست و مو

اگر به دنبال شفافیت و زیبایی پوست با استفاده از یک ماسک طبیعی هستید، حتما ماسک گلابی را امتحان کنید. گلابی با داشتن خواص خود در شادابی و سلامت پوست بسیار موثر است.

ماسکی بی نظیر با میوه ی گلابی + دستور کامل

به گزارش اقتصاد آنلاین، گلابی میوه ای سرشار از ویتامین E است . همان طور که می دانید این ویتامین برای مو و پوست بسیار لازم است. هم چنین گلابی دارای  ویتامین های C است که این ویتامین  در از بین بردن سلول های مرده ی پوست نقش قابل توجه ای دارد. اسید های مفید در این میوه از پوست در برابر آسیب ها مراقب می کند. اسید لاکتیکی که در گلابی وجود دارد باعث مرطوب شدن پوست می شود. خواص زیاد این میوه باعث شده است که  بسیاری از افراد از انواع ماسک های گلابی برای حفظ سلامتی و شادابی پوست خود استفاده کنند.

انواع ماسک گلابی

ممکن است بر اثر تغییرات آب و هوا یا برخی از مواد غذایی پوست دچار خشکی یا آکنه شود. انواع ماسک این میوه برای درمان این مشکل موثر است.

ترکیب عسل و گلابی

گلابی

برای تهیه این ماسک یک گلابی را کاملا خرد کنید.  نصف قاشق چایی خوری عسل اضافه کنید. سپس مقداری ماست به اندازه یک قاشق چایی خوری داخل آن بریزید. این مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید. پس از گذشت یک ساعت ماسک گلابی آماده است. آن را روی صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. آنتی اکسیدان موجود در عسل هم خاصیت ضد میکروبی دارد و هم باعث مرطوب نگه داشتن پوست می شود. از این ماسک می توانید برای رطوبت و تازگی پوست خود استفاده کنید.

شیر و گلابی مناسب برای پوست

اگر از این ماسک در هفته به مدت یک روز استفاده کنید، پوستی نرمی خواهید داشت. برای درست کردن این ماسک نصف گلابی رسیده را خرد کنید. سپس دو قاشق سوپ خوری شیر و یک قاشق چایی خوری عسل طبیعی را به آن اضافه کنید. مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط شود. به آن روغن بادام و نارگیل اضافه کنید. قبل ازاستفاده از این ماسک صورت و دست ها را بشویید. صورت را با آب ولرم کمی مرطوب کنید و سپس ماسک را روی صورت به غیر از نواحی اطراف چشم بمالید. بعد از زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیه صورت  را با آب ولرم شست و شو دهید و تاثیرات آن را ببنید.

ماسک گلابی و لیمو برای پوست

برای تهیه ی این ماسک ابتدا یک عدد گلابی را پوست بکنید و سپس آن را خرد کنید. آب یک عدد لیمو را بگیرید و با آن ترکیب کنید. قبل از استفاده ماسک صورت باید خود را کاملا تمیز کرده باشید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بمالید و سپس با آب سرد شست و شو دهید. استفاده از این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه می شود زیرا ترکیب این مواد باعث خشک نگه داشته شدن پوست می شود.

گلابی و برنج برای پوست

این ماسک برای پاکسازی، از بین بردن جوش و شفافیت پوست مناسب است. برای تهیه این ماسک نیاز به یک قاشق غذا خوری گلابی له شده و یک قاشق غذا خوری برنج پخته شده داریم. این مواد را باهم ترکیب کرده و قبل از استفاده از آن پوست خود را بشویید. با این کار منافذ پوستی باز می شوند و ماسک به روی پوست عملکرد بهتری دارد. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را روی پوست قرار دهید و سپس با آب خنک صورت خود را شست و شو دهید.

سیب و گلابی برای لطافت پوست

نصف گلابی و نصفی از یک سیب را پوست کنید و سپس آن ها را خرد کنید. دو قاشق عسل به آن اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را به مدت زمان ده دقیقه در یخچال بگذارید. سپس آن را به صورت خود بمالید. ۳۰ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید. این ماسک برای نرم و لطیف شدن پوست، پاکسازی و شفافیت آن بسیار مناسب است. 

گلابی برای منافذ بازپوستی

برای از بین بردن منافذ باز پوستی می توانید گلابی ها را به تکه های کوچک تقسیم کنید. سپس آن ها را داخل فریزر قرار دهید و بگذارید تا یخ ببند. بعد از یخ بستن گلابی ها از تکه از آن ها را بردارید و صورت خود را با آن ماساژ دهید. اینکار را به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید.

درمان آفتاب سوختگی با گلابی

خواص موجود در گلابی برای التهابات پوستی و به هنگامی که پوست شما در اثر سوختگی آفتاب دچار آسیب می شود بسیار موثر است. برای کاهش ای التهابات گلابی له شده را با نصف قاشق چایی خوری عسل و یک قاشق غذا خوری خامه ترکیب کنید. سپس ماسک را روی محل آسیب دیده پوست بکشید. بعد از بیست دقیقه محل آسیب دیده را با آب خنک بشویید.

خواص گلابی برای مو

خواص موجود در گلابی باعث درخشندگی، نرم شدن موها و رفع خشکی پوست سرمی شود. برای استفاده از این میوه به عنوان ماسک مو، آب آن را با مقداری سرکه ترکیب کنید و قبل از رفتن به حمام به مدت ۳۰ دقیقه روی موها بمالید و سپس مو ها را شست شو دهید.