۰ نفر

چگونه از موهایمان در استخر محافظت کنیم؟

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 673989
چگونه از موهایمان در استخر محافظت کنیم؟

بر کسی پوشیده نیست که شنا می‌تواند فعالیتی شاداب و لذت‌بخش باشد. شنا نه تنها می‌تواند به آرامش و خنک شدن شما کمک کند بلکه می‌تواند یک تمرین هوازی عالی نیز باشد؛ با این حال، همانطور که مشخص است، شنا کردن و گذراندن زمان بیش از حد در استخر چند جنبه منفی دارد.

به گزارش هلث، اگر شما مشتاق شنا هستید حتما متوجه شدید که موهای شما پس از ماندن طولانی‌مدت در استخر کمی خشک می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند به این دلیل که کلر استفاده شده برای تصفیه و ضد عفونی کردن آب استخر در واقع می‌تواند به موهای شما آسیب برساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آستین برنز، رنگ‌شناس ارشد در تگزاس ایالات متحده می‌گوید: «کلر واقعاً می‌تواند موها را خشک کند و باعث ‌شود موها به نوعی شکننده شوند. این امر به ویژه برای افرادی که موهای متخلخل بیشتری دارند یا کسانی که موهای خود را با کراتینه درمان کرده‌اند صادق است. با این حال، صرف‌نظر از نوع مویی که دارید، موهای همه افراد در معرض خطر آسیب کلر قرار دارند.»

خوشبختانه، برخی اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از موهای خود در برابر آسیب کلر انجام دهید.

در حالی که هیچ راهی برای محافظت کامل از موها وجود ندارد، می‌توانید با خیس کردن موهای خود قبل از پریدن در استخر از آسیب قابل توجهی جلوگیری کنید.

جیمز میجو، رنگ‌ساز مو در ایالات متحده می‌گوید: «وقتی موهای خود را قبل از شنا در استخر یا اقیانوس خیس می‌کنید، ساقه‌های مو را با آب تمیز و نه آب کلردار یا نمک پر می‌کنید».

این راهکار می‌تواند به کاهش خطر تغییر رنگ و خشکی کمک کند که اغلب باعث می‌شود مو شکننده و مستعد شکستگی شود.

متخصصان مراقبت از مو همچنین توصیه می‌کنند پس از پایان شنا و خشک کردن موها با حوله، از نرم‌کننده مو استفاده کنید. نرم‌کننده می‌تواند به‌عنوان یک سپر بین موهای شما و کلر عمل و از آسیب بیشتر جلوگیری کند.