۰ نفر

طریقه صحیح شستن موها در حمام و پرهیز از اشتباهات

۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸
کد خبر: 673862
طریقه صحیح شستن موها در حمام و پرهیز از اشتباهات

اگر تمایل دارید موهاتون رو با روش درست و اصولی بشویید لازم هست اشتباهات رایجی که در رابطه با شستن موها وجود داره رو بشناسید و بعد سعی کنید این اشتباهات رو تکرار نکنید.

اگه موهای پرپشت میخوای، هیچ وقت اینطوری حموم نرو

به گزارش اقتصاد آنلاین، با اشتباهات رایج در شستن موها،  آشنا بشید.

معمولا همه افراد ابتدا موهاشون رو با شامپو شست و شو میدن و بعد نرم کننده میزنند. اگرچه شستن موها با این روال درست و اصولی به نظر میرسه اما در همین کار ساده هم اشتباهاتی وجود داره که معمولا بارها و بارها تکرار میشه!

اگر دوست دارید بعد از شستن موها هیچ گونه مشکلی مثل وز شدن، ریزش مو، چرب شدن و ... ایجاد نشه لازم هست که ابتدا اشتباهات رایجی که در شستن موها وجود داره رو بشناسید و بعد سعی این اشتباهات رو تکرار نکنید. 

شامپو زدن به موها

رنگ کردن  و شستن مو

قبل از شامپو زدن به موها باید حداقل 1 دقیقه موها رو با آب بشویید تا آلودگی ها و موهای اضافی از روی سر جدا بشه و شامپو به عمق موها نفوذ کنه و  اثربخشی بهتری روی مو داشته باشه. هنگام شامپو زدن به موها باید دقت داشته باشید که پوست سر رو هم به خوبی ماساژ بدید تا شامپو جذب پوست سر بشه و با افزایش گردش خون در پوست سر، موهای سالم تر و بدون شوره و چربی اضافی داشته باشید.

بهتره شامپو زدن به موها رو در دو مرحله انجام بدید تا از تمیز شدن موها مطمئن شوید و سپس به سراغ نرم کننده بروید. البته بهتره دو بار شامپو زدن به موها رو فقط دوبار در هفته انجام بدید و زمان هایی که از ژل، اسپری و ... روی موها استفاده میکنید حتما موهاتون رو دوبار با شامپو شست و شو بدید تا تمام آلودگی ها، چربی ها و مواد اضافه از روی موها پاک بشه.

استفاده نادرست از نرم کننده

یکی از اشتباهات رایجی که در هنگام شستن موها انجام میشه این هست که نرم کننده مو، بر روی  پوست سر هم زده میشه! نرم کننده باعث تغذیه رسانی عمیقی به موها انجام میدن میشه و زمانی که در نزدیکی ریشه مو مورد استفاده قرار می گیره باعث میشه تا موها خیلی زود چرب بشن.

بهترین کار این هست که نرم کننده رو فقط به ساقه مو بزنید و اجازه بدید به مدت 2 دقیقه روی مو باقی بمونه و بعد با آب سرد موها رو آبکشی کنید. با این کار کوتیکول های مو بسته میشه، رطوبت در موها حفظ میشه و موهای صاف تری خواهید داشت.

شستن موها با آب داغ

هیچ احساسی بهتر از دوش گرفتن با آب داغ وجود نداره اما باید بدونید که استفاده از آب داغ یکی از اشتباهاتی هست که در هنگام شستن موها انجام میگیره و یکی از اصلی ترین دلایل آسیب دیدگی موها، همین اب داغ هست!

آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی موها میشه و باعث میشه تا پوست سر احساس خارش پیدا کنه. بهترین کار این هست که موها رو با آب گرم مایل به سرد شست و شو بدید اما اگه نمیتونید آب سرد رو تحمل کنید موها رو با آب ولرم بشویید و در نهایت یک بار موها رو با آب سرد آبکشی کنید تا فولیکول های مو بسته بشه و رطوبت موها محفوظ بمونه.

استفاده از محصولات نامناسب برای موها

انتخاب محصول مناسب برای مراقبت از موها یکی دیگه از نکاتی هست که باید به اون توجه ویژه ای داشته باشید. امروزه برای تمام موها با شرایط مختلف محصولات متنوعی هم وجود داره که میتونید متناسب با شرایط موهاتون بهترین محصول رو انتخاب کنید. به عنوان مثال، موهای فرفری به مواد نرم کننده و مواد تغذیه کننده نیاز دارند و بهتره در انتخاب محصول مناسب برای مراقبت از موهای فردار به این موضوع دقت بشه.

علاوه بر این اگر موهای چرب، خشک، آسیب دیده، رنگ شده و ... دارید باید این موضوع رو در نظر بگیرید و محصولاتی رو برای شست و شو و مراقبت از موهاتون انتخاب کنید که با نوع و شرایط موهاتون سازگار باشند تا شرایط موها بدتر نشه.

شانه کردن موها در حمام

هنگامی که موها خیس و مرطوب شده اند، آسیب پذیر تر و شکننده تر هم هستند بنابراین توصیه میشه به هیچ عنوان موهاتون رو در زیر دوش آب شانه نکشید! این کار باعث ضعیف شدن ریشه موها میشه و ریزش مو زیادی رو به همراه خواهد داشت. بهترین کار این هست که اجازه بدید موها خشک بشه و بعد موهاتون ور از قسمت پایین مو شانه بکشید و به تدریج به سمت ریشه موها بروید.