۰ نفر

ریزش مو تا چه مقدار در روز طبیعیه؟ + علل و درمان ریزش شدید

۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۲:۱۷
کد خبر: 673698
ریزش مو تا چه مقدار در روز طبیعیه؟ + علل و درمان ریزش شدید

ریزش موها در حمام تا حدودی کاملا طبیعی است ولی اگر میخواهید بدانید چه زمانی باید نگران ریزش موها در حمام باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین، معمولا ریزش موها در حمام بیشتر از سایر اوقات است. البته از آنجا که در حمام موها را شامپو می زنید و کف سر را ماساژ میدهید طبیعی است که تعداد بیشتری از موها از پوست سر جدا شده و بریزند ولی این که چه مقدار ریزش مو داخل حمام طبیعی است و چرا چنین اتفاقی می افتد را در ادامه مقاله با هم بررسی می کنیم.

میزان طبیعی ریزش مو داخل حمام

به طور میانگین روزانه بین ۵۰ -۱۰۰  تار مو می ریزد ولی اگر موهایی بلند و ضخیم داشته باشید این میزان بین ۱۵۰ – ۲۰۰ تار مو در روز است ، این میزان ریزش مو در حمام میتواند کاملا طبیعی باشد البته ممکن است مقدار ریزش مو در حمام بیشتر از این مقدار شود ولی از آنجا که اغلب موهای سست شما که قرار بوده روزهای آینده بریزند ، در حمام از سرتان جدا شده اند ، ۱ – ۲ روز بعد از شستشوی موها ، باید میزان کمتری مو هنگام شانه کردن داخل برس  یا شانه ببینید به طوری که میانگین ریزش موها در روز حمام و دو روز بعد آن به اندازه ریزش موی طبیعی باشد.

اگر موهایتان را بیشتر از ۱ بار در هفته بشویید ، ریزش مو افزایش پیدا خواهد کرد و بخش زیادی از موها در حمام و اولین شانه کشی بعد از حمام  میریزد که تجربه ای کاملا طبیعی است.


در این زمینه بیشتر بخوانید؛

روش درست نگهداری سیب زمینی که نمی دانستید

برای ماساژ صورت چه روغنی بزنم؟

برای درمان پوست خشک چی کار کنیم؟


علت ریزش مو در حمام

ریزش مو

از آنجا که در حمام پوست سر با آب گرم خیس می شود ، منافذ پوستی بازتر شده و ریشه موها جایگاه سست تری پیدا میکنند ، از سویی دیگر شستشوی موها با شامپو و ماساژی که به پوست سر می دهید باعث می شود خیلی از موهایی که قرار بوده ۳ روز بعد بریزند ، در حمام از پوست سر جدا شوند و یا خیلی سست شوند در نتیجه در شانه کشی بعدی متوجه ریزش حجم زیادی از موها به یکباره خواهید شد.

ریزش موها یک فرایند کاملا طبیعی از چرخه رشد مو است ولی عواملی از جمله استرس ، تغییرات هورمونی ، کاهش وزن ، رژیم غذایی ، کشیده شدن مو ، سفت بستن  موها ، زایمان ، استفاده از شامپو یا محصولات سنگین ناسازگار با موهای شما ، مدل موهای آسیب رسان به ریشه مو و مصرف داروها میتواند ریزش مو را تشدید کند.

در صورتی که بعد از اضافه کردن یک محصول بهداشتی یا آرایشی جدید برای شستشو یا حالت دادن موها دچار ریزش مو شده اید ، به سرعت آن محصول را کنار بگذارید ، موها را با شامپوی تقویت کننده بشویید و به دنبال درمان های تقویت موها برای پیشگیری از کاهش حجم موها باشید.

برای کاهش ریزش مو در حمام چه کنیم؟

ریزش مو

گاهی برخی از اشتباهات شما در حمام باعث تشدید ریزش مو داخل حمام می شود بنابراین تمام راهکارهای ارائه شده در ادامه را برای کاهش ریزش مو در حمام به کار بگیرید.

نرم کننده مو را با  چند سانتی متر فاصله از ریشه موها و فقط روی ساقه مو بزنید.

از شامپوهای حاوی نرم کننده استفاده نکنید.

برای باز کردن گره موها در حمام از شانه دانه درشت و بعد از زدن نرم کننده استفاده کنید.

گره های بزرگ موها را با کمک انگشتان باز کنید و سپس از انتهای مو به آرامی بدون وارد کردن هیچ کشش اضافه به ریشه مو ، گره موها را از هم باز کنید.

هنگام شستشوی موها روی چهار پایه مخصوص حمام بنشیند.

موها را با کش های سفت نبندید.

استفاده از لوازم گرما زا از جمله سشوار ، اتو مو و بابلیش را محدود کنید.

از قرار گرفتن طولانی  مدت زیر نور خورشید بدون حفاظ موها اجتناب کنید.

علل ریزش موی شدید

چند راه عالی برای درمان ریزش موی شقیقه ها

- زایمان

- مصرف بیش از حد ویتامین آ

- بیماریهای خود ایمنی

- برخی از داروها از جمله داروهای شیمی درمانی

- شامپوی سنگین و  ناسازگار با موهای شما

- کاهش وزن ناگهانی با رژیم غذایی نادرست

- کمبود مواد مغذی از جمله آهن ، روی ، اسیدهای چرب ، نیاسین ، سلنیوم ، ویتامین آ ، ویتامین ای ، ویتامین دی ، اسید فولیک ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها.