۰ نفر

انواع لباس عروس و رنگ های آن چه معنی دارد؟ + عکس

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۴:۴۸
کد خبر: 673630
انواع لباس عروس و رنگ های آن چه معنی دارد؟ + عکس

در نقاط مختلف لباس عروس با رنگ های مختلف معنای مختلفی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی رنگ های مختلف لباس عروس بپردازیم. در نقاط مختلف لباس عروس با رنگ های مختلف معنای مختلفی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی رنگ های مختلف لباس عروس بپردازیم.

 داماد در مراسم ازدواج چه لباسی می پوشد ؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چرا در همه جای دنیا رنگ لباس عروس سفید است؟ این رنگ سفید چه فلسفه ای دارد؟ و یا اینکه چرا در برخی سنت های خاص از لباس عروس های رنگی استفاده می کنند.؟ در زمان های خیلی خیلی دور رسم نبود که عروس ها برای مراسم عروسیشان لباس سفید عروسی بپوشند و معمولا آن ها از بین لباس هایی که داشتند بهترینشان را انتخاب می کردند و برای مراسم شب عروسی خود می پوشیدند. اما امروزه دیگر آن طور نیست. بلکه امروزه عروس خانم ها از ماه ها قبل به دنبال دوخت و یا خرید لباس عروس سفید می روند و بسته به بودجه خود شیکترین لباسی که برازنده آن ها باشد را می پوشند. اما علاوه بر این در برخی از نقاط جهان رسم دارند که لباس عروس باید مناسب با باورها و سنت هایشان رنگی باشد و هر کجا رنگ مخصوص به خودشان را دارند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به برسی این لباس عروس ها بپردازیم.


در این زمینه بخوانید؛

ترفندهای زیرکانه برای خرید حلقه ازدواج

لباس عروس های ۱۲۰ میلیونی با دکمه طلا

گران ترین لباس عروس ها مربوط به کدام سلبریتی است؟ + عکس


در زمان گذشته بزرگترها برای عروس خانم ها از انتخاب لباس عروس با رنگ سبز خودداری می کردند زیرا معتقد بودند که این رنگ لباس بد شانسی می آورد. کسانی هم که رنگ سفید را برای لباس عروس خود انتخاب می کردند معتقد بودن که این رنگ نماد پاکی و معصومیت است و به راحتی می تواند روح شیطانی را دفع کند.

معنی لباس عروس رنگ سفید

لباس عروس

در گذشته انتخاب لباس عروس به رنگ سفید به این معنا بود که شما درست انتخاب کرده اید. رنگ سفید مظهر پاکی و خلوص و احترام بود. مدل لباس عروس زیبا و جدید

معنی لباس عروس رنگ طوسی

قدیمی ها و همچنین امروزه در برخی مناطق جهان افراد معتقدند دختر خانمی که در شب عروسی خود لباس عروس طوسی رنگ بپوشد یعنی به راه خیلی دور خواهد رفت.

لباس-عروس

معنی لباس عروس رنگ سیاه

بر اساس اعتقاد برخی افراد پوشیدن لباس عروس مشکی برای عروس خانم ها در شب عروسیشان به معنای بدشومی بود و می گفتند دختری که در شب عروسی سیاه بپوشد ممکن است ازدواجش دوام نداشته باشد و دوباره برگردد.

لباس عروس مشکی

معنی لباس عروس رنگ قرمز

برخی افراد تصور خنده داری راجع به این رنگ لباس دارند. این افراد می گویند دختری که برای شب عروسی خود لباس عروس قرمز می پوشد به معنی این است که آرزو می کند بمیرد.

لباس قرمز

معنی لباس عروس رنگ آبی

دخترانی که رنگ آبی را برای لباس عروس خود انتخاب می کنند به معنی آن است که همیشه صادق و راستگو هستند.

لباس عروس

معنی لباس عروس رنگ زرد

بر اساس تصورات برخی افراد دخترانی که برای لباس عروس خود رنگ زرد را انتخاب می کنند به معنی این است که احساس شرم و خجالت می کنند.

لباس عروس

معنی لباس عروس رنگ قهوه ای

در گذشته افرادی که در روستا زندگی می کردند معتقد بودند که دخترانی که در شب عروسی خود لباس عروس قهوه ای می پوشند به معنی این است که آن دختر در شهر زندگی خواهد کرد. لباس عروس دم ماهی

لباس عروس

معنی لباس عروس رنگ صورتی

یک تصور پیش پا افتاده ای که برخی افراد دارند این است که دخترانی که در شب عروسی خود لباس عروس صورتی رنگ می پوشند به احتمال زیاد این افراد در معرض گناه قرار خواهند گرفت. توصیه هایی برای انتخاب لباس عروس

لباس عروس

اصالت لباس عروس سفید

لباس عروسی سفید، که اکنون یک سنت رایج در دنیای غرب است ، به مناسبت ازدواج وی با لویی دوازدهم فرانسه در سال ۱۴۹۹ آغاز شد. اما تا سال ۱۸۴۰ که ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت ازدواج کرد، لباس سفید محبوب شد. اکنون لباس عروسی سفید یک لباس کلاسیک است که در همه جای دنیا به یک عرف تبدیل شده است. لباس عروس سفید به فرد اصالت و نجابت و پاکی خاصی می بخشد.

داماد در مراسم ازدواج چه لباسی می پوشد ؟

لباس داماد

معمولا داماد ها در شب عروسی خود کت و شلوار و جلیقه می پوشند و استفاده از یک پاپیون یا کروات استایل داماد را جذابتر می کند. معمولا برای لباس داماد ها سنت خاصی وجود ندارد و آنها آزاد هستند که از هرنگی که دوست دارند استفاده کنند.