۰ نفر

هشدار جدید در مورد آب پایتخت؛ مصرف عجیب آب در پاییز خشک

۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبر: 671018
هشدار جدید در مورد آب پایتخت؛ مصرف عجیب آب در پاییز خشک

شرکت آب و فاضلاب استان تهران اطلاعیه جدیدی در مورد وضعیت تأمین و مصرف آب پایتخت در شروع پاییز خشک ۱۴۰۱ صادر کرده و اعلام کرد: حجم مصرف آب در شروع پاییز با میزان مصرف آب در روزهای اوج مصرف در تابستان تفاوتی ندارد.

 به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که انتظار می‌رفت با شروع فصل پاییز از حجم بالای مصرف آب در تهران کاسته شود، اما به عنوان نمونه میزان مصرف آب در روز یکم مهرماه معادل سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون لیتر بوده و در باقی روزهای هفته اول مهرماه نیز تغییری نداشته است.

این حجم مصرف آب با میزان مصرف آب در روزهای اوج مصرف در تابستان گذشته تفاوتی ندارد و میزان مصرف آب در تهران در شرایطی هم‌چنان بالاست که بنا بر اعلام سازمان هواشناسی استان تهران میزان بارش‌ها در مهر و آبان امسال کاهش محسوسی نسبت به میانگین بلندمدت دارد. ️ هم چنین میزان بارش‌های استان تهران در مقایسه با متوسط بلندمدت با کاهش ۲۶ درصدی مواجه بوده است.

اکنون میزان ورودی آب به مخازن سدهای پنج‌گانه تهران با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال آبی گذشته مواجه است و در آستانه فصل پاییز و شروع سال آبی جدید با ۴۱۱ میلیون متر مکعب ذخیره آبی و کسری ۸۹ میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته وارد سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می شویم.

در چنین شرایطی درکنار تمامی اقدامات فنی و مهندسی برای تامین آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران، تنها مشارکت همدلانه شهروندان و رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف است که تداوم تامین پایدار آب شرب پایتخت را تضمین می‌کند.»