۰ نفر

این شهرها تعطیل شدند

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبر: 666082
این شهرها تعطیل شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: افزایش غلظت ریزگردها در آسمان استان موجب شد تا فعالیت های مختلف اداری، بانکی و بخش خصوصی هفت شهرستان امروز عصر و فردا (۱۵ و ۱۶ شهریورماه) تعطیل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جواد نظری در این‌باره اظهار داشت: افزایش میزان ریزگردها در آسمان بجنورد مرکز استان، کیفیت هوای این شهر را  در وضعیت بحرانی قرار داد و بر این اساس کارگروه اضطرار آلودگی هوا برگزار شد.

وی تصریح کرد: با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای خراسان شمالی؛ فعالیت تمامی بخش های خصوصی، دولتی، مراکز فرهنگی، ورزشی، اصناف و بازاریان و بانک های شهرستان های بجنورد، گرمه، جاجرم، فاروج، شیروان، مانه و سملقان در شیفت عصر امروز(۱۳ تیرماه) و فردا تعطیل است.

روابط عمومی استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: تجمع و غلظت برخی آلاینده‌ها در مرکز استان شاخص کیفیت هوا را به ۱۶۰ رسانده و برای تمام گروه‌ها در وضعیت ناسالم قرار داد.

 شب گذشته شاخص کیفیت هوای بجنورد در وضعیت ناسالم گزارش شد و امروز هم این شرایط تداوم دارد.  

هوای شهر کویری جاجرم هم به علت افزایش غلظت گرد و غبار از شب گذشته در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.  

فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده در حاشیه بجنورد، منبع اصلی گرد و غبار و علت مهم آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی است.

با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است. استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق  کشور واقع است.