۰ نفر

گرم ترین شهر ایران در دمای ۵۱ درجه!

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۴
کد خبر: 655124
گرم ترین شهر ایران در دمای ۵۱ درجه!

مدیر‌کل هواشناسی استان ایلام با بیان "دمای هوا امروز در شهر دهلران به ۵۱ درجه رسید"، گفت: امروز این شهر ‌گرم‌ترین شهر ایران بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سیروس نادری زرنه اظهار داشت: شهرستان دهلران در زمان حاضر با ۵۱ درجه گرم‌ترین شهر‌ کشور است و پیش‌بینی می‌شود دمای روزهای آینده استان رو به خنکی برود.

مدیر‌کل هواشناسی استان ایلام گفت: پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته این میزان دما امروز تا روز شنبه در شهرستان‌های جنوبی استان ایلام (مهران و دهلران) ثابت و از روز شنبه پیش‌ِرو شدت گرما علاوه بر این دو شهرستان در سایر شهرستان‌های استان نیز کاهش می‌یابد.

نادری زرنه در ادامه به شدت گرما و افزایش گرد و غبار و توده جدید ریزگردها به استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وزش باد در منطقه احتمال شکل‌گیری و نفوذ توده گردوغبار به استان وجود دارد و  در صورت تشکیل و نفوذ، توده گردوغبار به‌تناوب از امروز تا روز یکشنبه آینده در استان فعال خواهد بود.

وی تأکید کرد: با توجه به بررسی نقشه‌های جوی میزان غلظت این توده زیاد نیست اما با وجود این، افت کیفی هوا و دید افقی را در پی خواهد داشت‌.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام برای امروز و روزهای هفته آینده هشدار سطح زرد اعلام کرد و گفت: توجه به ملاحظات این سطح و اقدام و عمل پیشگیرانه به ادارات و سازمان‌های امدادرسان و آحاد مردم اطلاع‌رسانی شده است.