۰ نفر

سازمان هواشناسی: گرد و خاک هم به گرمای هوا اضافه می شود

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴
کد خبر: 647582
سازمان هواشناسی: گرد و خاک هم به گرمای هوا اضافه می شود

سازمان هواشناسی از تداوم گرما و همزمان خیزش گردوخاک در تهران، البرز و چند استان دیگر خبر داد و اعلام کرد: بارش‌های بهاری ۵۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، میزان تجمعی بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی تا انتهای خردادماه امسال، ۱۶۰ میلی‌متر شد که نسبت به دور مشابه بلندمدت بیش از ۲۸ درصد کاهش داشته است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی میزان بارش بهار ۱۴۰۱، در مجموع ۲۵ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت بیش از  ۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی درباره وضعیت دما، دو هفته ابتدایی تیرماه هفته‌ی گرمی خواهد بود و در عین حال هوا در تهران تا امکان افزایش ۴۰ درجه پیش بینی می‌شود، سایر استان ها نیز هوای گرم تری را نسبت به هفته گذشته خواهند داشت.

خیزش گردوخاک در چند استان کشور 

سازمان هواشناسی همچنین از خیزش و نفوذ گردوخاک، وزش باد نسبتاً شدید برای امروز ( شنبه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، البرز، زنجان، کرمانشاه و قزوین خبر داد. 

روز یکشنبه نیز همین شرایط در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، قزوین، قم، البرز، تهران، مرکزی، لرستان پیش بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال تاخیر و لغو پرواز عنوان شده است.

وضعیت گردوخاک در تهران نیز از عصر امروز آغاز و فردا (یکشنبه) تشدید خواهد شد.