۰ نفر

امام جمعه شیراز: مصرف بیش از اندازه انرژی باعث تخریب محیط زیست می شود

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۲
کد خبر: 632316
امام جمعه شیراز: مصرف بیش از اندازه انرژی باعث تخریب محیط زیست می شود

امام جمعه شیراز تولید و مصرف بی رویه انرژِی را زمینه ساز آسیب رساندن به محیط زیست ارزیابی کرد و از مسئولان حوزه انرژِی خواست تا با اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی صحیح با پدیده زیان بار اسراف مقابله کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با سرپرست و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: فرآیند تولید، توزیع و مصرف برق باید در چارچوبی انجام شود که از نظر ارزش‌های انسانی، دینی و ملی ضرری را بر کشور و استان تحمیل نکند. 

آیت الله دژکام تولید و مصرف بی رویه انرژِی را زمینه ساز آسیب رساندن به محیط زیست ارزیابی کرد و افزود: اسراف در ارزش‌های دینی به عنوان گناه برشمرده می‌شود و از مسئولان حوزه انرژِی در خواست داریم تا با اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی صحیح با پدیده زیان بار اسراف مقابله کرده و جامعه را به سوی مصرف بهینه سوق دهند.

امام جمعه شیراز، نقش اصحاب رسانه را در این زمینه سازنده ارزیابی کرد و افزود: مصالح کشور و مردم باید در زمینه تولید و مصرف انرژی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سکانداری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به فردی متخصص، متعهد و باتجربه واگذار شده اظهار داشت: در سنوات گذشته با مهندس جلایر به سفر معنوی حج مشرف شدیم و خاطرات شرینی بر جای بماند و ایشان تجربه گرانبهایی در شرکت توزیع برق دارد و سالیان طولانی در بخش‌های مختلف حوزه انرژِی برق خدمت کرده است و امیدوارم در پرتو عنایات پروردگار متعال در زمینه خدمت رسانی به مردم شریف کشور و استان کارنامه موفقی ثبت کند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز گفت: خانواده بزرگ صنعت برق در استان  جمعیتی بالغ بر چندین هزار نفر را تشکیل می‌دهند و تلاش داریم از این ظرفیت ارزنده به عنوان یک جامعه تاثیرگذار فرهنگی بهره بریم.

حمیدرضا جلایر با تبریک به حضور پرشور مردم در راهپیمایی باشکوه روز قدس و فرا رسیدن عید بزرگ مسلمانان، اظهار داشت: حضور آیت الله دژکام در جمع فعالان حوزه انرژی، مایه دلگرمی بوده و رهنمود‌های ایشان راهگشا می‌باشد و این نصایح خردمندانه چراغ راه سیاست گذاری‌های صنعت برق فارس خواهد بود.

 وی با تاکید بر این که تقاضای مصرف بهینه به معنای ضعف در تولید برق نیست اظهار داشت: کشور‌های پیشرفته و ثروتمند در مدیریت مصرف برق بسیار فعال و کوشا هستند.

جلایر با بیان این که صنعت برق در حوزه صنایع و تولیدات به عنوان زیرساخت مهم و محوری قرار می‌گیرد، بیان داشت: در سال‌های اخیر وضعیت اقلیمی کره زمین به سمت و سوی افزایش دما تغییر رویه داده است و به همین دلیل تمهیداتی از سوی وزارت نیرو اندیشیده شده تا در عملکرد صنایع و روند تولید وقفه‌ای به وجود نیاید. بر همین اساس امیدوارم با همراهی و مشارکت مردم شریف، ایام پیک اوج مصرف برق را در سال جاری به صورت مطلوب پشت سرگذاریم.

وی، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وزارت نیرو با استخراج قانونمند و مجاز رمزارز مخالفتی ندارد اظهار داشت: از شهروندان تقاضا می‌شود برای کشف دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز با صنعت برق استان فارس همکاری کنند و بر اساس دستورالعمل تا سقف بیست میلیون تومان برای گزارشات موثق، پاداش دریافت کنند.