۰ نفر

بحران لندفیل سراوان کماکان ادامه دارد؛

امام جمعه منجیل: می‌ خواهند منجیل را جایگزین سراوان کنند / مردم هشیار باشند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 631977
امام جمعه منجیل: می‌ خواهند منجیل را جایگزین سراوان کنند / مردم هشیار باشند

روز گذشته امام جمعه منجیل در خطبه های نماز جمعه این شهر از انتخاب منطقه ای وسیع در محدوده این شهرستان به عنوان لندفیل جایگزین سراوان رشت پرداه برداشت و نسبت به هرگونه اقدامی در راستای انتقال زباله به این منطقه هشدار داد.

اقتصادآنلاین-سهند اینانلو؛ حجت الاسلام خضری، امام جمعه منجیل درباره انتخاب منجیل و لوشان به عنوان لندفیل دفن زباله، عنوان کرد: تک تک شهروندان منجیل و لوشان هوشیار باشند؛ شنیدم 10 هکتار زمین در محدوده شهرک باباییان منجیل برای دپوی زباله‌های استان گیلان خریداری کرده‌اند.

حجت الاسلام خضری ضمن هشدار به مسئولان استان یادآور شد: آقایان! مصیبت عظما برای منجیل و لوشان درست نکنید، اگر چنین تصمیمی دارید با مردم صادقانه صحبت کنید چرا مخفیانه کار انجام می‌دهید؟

بحران لندفیل سراوان

وی افزود: انباشت زباله در منجیل مصیبت بزرگی به دنبال خواهد داشت؛ علاوه بر آلودگی محیط زیست، آلودگی تغذیه دام و طیور، آلودگی رودخانه‌ها، آلوده‌سازی مزارع برنج، ایجاد انواع بیماری‌ها، سد بزرگ منجیل را نیز آلوده خواهد کرد.

امام جمعه منجیل در خطبه های نماز جمعه خطاب به مسئولان استان گفت: اگر چنین تصمیمی دارید دو شهر منجیل و لوشان را تخلیه کنید و مردم را در جای دیگر سکونت دهید.

اصلا مردم اجازه نمی‌دهند!

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم منجیل و رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی که پیرامون موضوع انتقال لندفیل سراوان به منجیل داشت، عنوان کرد: اصلا چنین مسئله‌ای عملیاتی نیست، بخش اعظمی از آب منطقه از منجیل تامین می‌شود و اگر قرار باشد چنین اقدامی صورت بگیرد منابع آبی هم آلوده می شوند. 

این نماینده مجلس ادامه داد: اصلا اگر هم بخواهند چنین اقدامی انجام دهند، این مردم هستند که اجازه نخواهند داد. 

گودرزوند چگینی با اشاره به لندفیل سراوان یادآور شد: منطقه سراوان و لاکان بسیار وسیع است، کارشناسان می‌توانند با مکان‌یابی صحیح در راستای انتقال لندفیل در همان محدوده اقدامات لازم را زمینه‌چینی کنند. 

بحران لندفیل سراوان

گفتنی است طبق پیگیری های اقتصادآنلاین روز گذشته مقرر شده بود پس از بررسی‌های کارشناسی، لندفیل جدیدی برای انتقال محل دفن زباله سراوان انتخاب و اعلام شود که فرماندار رشت روز گذشته از اعلام محل دقیق آن خودداری ورزید اما تاکید کرد که این لندفیل در حوزه استحفاظی شهرستان رشت نخواهد بود. از طرفی هم مقامات استانی و همچنین وزارت کشور وعده تعطیل کردن لندفیل سراوان تا پایان سال جاری را داده و بر لزوم انتقال این لندفیل به منطقه دیگری تاکید کردند.