۰ نفر

بحران آب در ایالات متحده؛

بزرگترین رودخانه در معرض انقراض جهان / زندگی ۴۰ میلیون امریکایی در معرض خطر است

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۵۵
کد خبر: 629508
بزرگترین رودخانه در معرض انقراض جهان / زندگی ۴۰ میلیون امریکایی در معرض خطر است

یک گروه پژوهشی غیردولتی در ایالات متحده امریکا مشغول جمع آوری اطلاعات پیرامون رودخانه هایی هستند که به دلیل دستبرد بشر به حوزه محیط زیست در خطر نابودی کامل و محو شدن از روی کره زمین قرار گرفته اند. انقراض رودخانه ها در امریکا می تواند زندگی چند ده میلیون شهروند این کشور را در معرض خطر و تغییر الگوی زندگی و حتی جابجایی جغرافیایی قرار دهد.

اقتصادآنلاین-سهند اینانلو؛ سی‌ان‌ان نوشت: «گروه حفاظت از رودخانه‌های امریکایی» از شمال غربی اقیانوس آرام تا آلاباما، مشغول مطالعه بر روی رودخانه‌های در حال نابودی در سراسر ایالات متحده هستند. اخیرا این گروه مشغول جمع آوری فهرستی از 10 رودخانه در خطر انقراض در سراسر امریکا هستند.

به گفته «گروه حفاظت از رودخانه‌های امریکایی» بحران‌هایی که ناشی از تشدید خشکسالی، سدسازی های بی‌رویه و آلودگی‌های ناشی از سوزاندن زغال سنگ بوده از جمله مهمترین عوامل خشک شدن غیرقابل بازگشت این ۱۰ رودخانه در امریکا هستند.

‌مت رایس، مدیر گروه برنامه حوضه آبریز کلرادو به سی‌ان‌ان گفت: شیوه‌های منسوخ شده مدیریت آب در حوضه آبریز رودخانه کلرادو و همچنین تغییرات آب و هوایی باعث شده تا رودخانه کلرادو در صدر فهرست رودخانه هایی باشد که با خطر نابودی کامل و غیرقابل احیا مواجه هستند.

‌به گزارش سی‌ان‌ان رودخانه کلرادو آب آشامیدنی و همچنین کاشورزی و صنعتی را برای بیش از ۴۰ میلیون شهروند امریکایی در غرب این کشور تامین می‌کند. از همین رو اگر این رودخانه منقرض شود زندگی این ۴۰ میلیون نفر که بیش از ۱۰ درصد جمعیت ایالات متحده امریکا را شامل می‌شود با بحران‌های جدی مواجه خواهد شد و چه بسا شاهد جابجایی جمعیتی از غرب به مقصد ایالت‌های شرقی و جنوبی باشیم.