۰ نفر

رییس سازمان حفاظت محیط زیست؛

نگران پروژه انتقال آب «رابر» به کرمان نباشید

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 615783
نگران پروژه انتقال آب «رابر» به کرمان نباشید

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص پروژه انتقال آب رابر به کرمان که دغدغه اصلی مردم شهرستان رابر‌ است، گفت: رییس جمهور شخصاَ بر این موضوع اشراف دارند و از ما خواستند که دغدغه مردم برطرف شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از برنا، علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور در رابر با بازدید از پروژه‌های سد شهیدان امیرتیموری و تونل انتقال آب رابر به کرمان، مشکلات زیست محیطی چندین پروژه معدن درآلو ومعادن دیگر،  لندفیل رابر، تونل انتقال آب وسدشهیدان امیرتیموری را بررسی کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: شهرستان رابر یکی از شهرستان‌هایی است که از لحاظ شاخصه‌های محیط زیستی جزو مناطق بکر کشور است و ما مکلف هستیم که سرمایه‌های عظیم طبیعی و خدادادی را به نحو مطلوب حفظ کنیم و برای مردم منطقه از لحاظ معیشت پایدار شرایطی را ایجاد کنیم که با استفاده از پتانسیل‌های نیروی انسانی بسیارعالی و تحصیلکرده این شهرستان اشتغالزایی ایجاد کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه چند معضل اساسی در شهرستان رابر وجود دارد که هم از سوی نماینده مردم و هم مسئولان شهرستان در حال پیگیری هستند و ما هم با جلساتی که با وزرا داریم مطرح خواهیم کرد، گفت: پروژه انتقال آب رابر به کرمان که دغدغه اصلی مردم شهرستان رابر‌ است مد نظر ماست و رییس جمهور شخصاَ بر این موضوع اشراف دارند و از ما خواستند که دغدغه مردم برطرف شود و با نشستی که با وزیر نیرو داشتیم و نشستی که در هفته‌های آینده خواهیم داشت این موضوع پیگیری می‌شود و با یک روش عالمانه و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه این مشکل حل خواهد شد.

رییس سازمان محیط زیست کشور پیرامون مسائل مربوط به معادن منطقه و مسئولیت‌های اجتماعی معادن برای مردم استان و مردم اظهار کرد: معدنی که در یک منطقه قرار می‌گیرد و سرمایه‌های طبیعی منطقه را از بین می‌برد و اشتغال ایجاد می‌کند و ارزش افزوده دارد باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام دهد.

سلاجقه اظهار داشت: استان کرمان یکی از استان‌های رتبه اول معادن کشور است و ما از وزارت صمت و مجموعه معادن استان کرمان می‌خواهیم که مسئولیت اجتماعی خود را با پیوست‌های محیط زیستی و حتما فرهنگی به‌نحو مطلوب انجام دهند و امیدوارم معدن درآلو واقع در رابر هم مسئولیت‌های اجتماعی خود را به‌نحو مطلوب انجام دهد.

وی افزود: مستندسازی قبل از استخراج و بعد از استخراج معدن و زیرساخت‌هایی که انجام شدند منظر منطقه و سرمایه‌های طبیعی از بین رفته که می‌طلبد مجموعه صنعت مس کشور مسئولیت اجتماعی خود را به‌نحو مطلوب برای شهرستان رابر انجام بدهد و ما پیگیر هستیم که این امر تحقق پیدا کند.

سلاجقه در خصوص سدشهیدان امیرتیموری گفت: این سد باتوجه به اینکه برای تامین آب شرب شهرستان رابر ایجاد شده و باتوجه به اینکه مراحل نهایی را می‌گذراند و یکی از دغدغه‌های مردم بود تا الان ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با توجه به اینکه یک ظرفیت خوب برای تامین آب شرب رابر است با رفع موانع سریعتر آبگیری شود.

وی در خصوص لندفیل شهرستان رابر گفت: اداره کل محیط زیست استان را مکلف کردیم که جانمایی یک نقطه مناسب در شهرستان را مدنظر قرار دهد و در خصوص تصفیه خانه که مرکز شهرستان و بخش‌هایی از روستاهای اطراف را سرویس دهد در شهرستان با همتی که از سوی آب و فاضلاب استان و کشور اتفاق خواهد افتاد و ما پیگیر خواهیم بود مشکل آن مرتفع خواهد شد تا شاهد دغدغه‌های اینچنینی برای مردم شهرستان نباشیم.