۰ نفر

قالیباف: در برخی مسائل قدرت حل مسئله را نداریم

۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبر: 687764
قالیباف: در برخی مسائل قدرت حل مسئله را نداریم

رییس مجلس گفت: باید بحث بودجه‌ریزی به سمت هوشمندسازی برویم و از فناوری‌های روز در جهت ایجاد ساختار درست استفاده کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه در همایش هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: امروز کشور نیازمند مدیران شجاع است و این مدیران باید دو ویژگی قوی بودن و امین بودن را دارا باشند تا برای کشور بتوانند تصمیمات درست همراه با شجاعت را بگیرند که این امر باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در مدیریت کشور می‌شود.

وی افزود: مجموعه حکومت باید از این شجاعت حمایت کند تا خلاقیت و نوآوری در حکمرانی به وجود بیاید همچنین امروز باید اقرار داشت که برای حل مسائل قدرت حل آن را نداریم و اگر حل شود در زمان خود نیست که این حل موضوع دیگر اثرگذار نخواهد بود.

رئیس مجلس گفت: قوه مقننه مهمترین نقش در اداره جامعه و حکمرانی دارد همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در راس امور است یا رهبر انقلاب می‌فرمایند که ریل‌گذار اصلی سیاست‌های کشور مجلس است که باید دریابیم جایگاه مجلس بالا است و باید از این جایگاه بالا در جهت حل مسائل استفاده کنیم.

قالیباف با بیان اینکه مجلس ما با مجالس کشورهای دنیا تفاوت دارد، تصریح کرد: در مجلس ما هر چهار سال حرکت از نو شکل می‌گیرد اما نباید این حرکت از نو شکل بگیرد زیرا مجلس ریل‌گذار اصلی کشور است از این رو نباید سیاست‌ها هر چهار سال از ریل خود منحرف شود و طبق ریل جدید حرکت کند.

وی با اشاره به نقش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: مهمترین مکان برای قوه مقننه کشور مرکز پژوهش‌های مجلس است؛ زیرا این مرکز می‌تواند به مجلس کمک کند تا ریل‌گذاری درست را در پیش بگیرد و مسائل کشور حل و فصل شود.

رئیس مجلس گفت: باید حرکت مجلس از دینامیکی به سمت سایبرنیکی حرکت کند به عنوان مثال در بحث بودجه‌ریزی می‌توانیم به سمت هوشمندسازی برویم و از فناوری‌های روز در جهت ایجاد ساختار درست استفاده کنیم و حتی در مسائل گوناگون مانند برنامه هفتم توسعه نیز می‌توان استفاده کرد باید در ساختار کشور به سمت مسئله‌محوری پیش برویم.

قالیباف در توصیه به پژوهشگران، بیان داشت: باید بیشتر از تجارب استفاده کنیم و موضوعات مختلف کشور و حتی کشورهای جهان را ببینیم و بخوانیم تا بتوانیم قوانین درست مصوب کنیم نکته‌ای که وجود دارد این است که باید بعد از مصوب شدن قانون اجرایی شدن آن را هم پیگیری کنیم این دو جزو وظایف مجلس شورای اسلامی است.

در ادامه بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد این مرکز ارائه کرد و همچنین از پژوهشگران برتر در این مراسم تقدیر شد.

همچنین در پایان این مراسم از نرم افزار و نقشه جامع پویایی‌شناسی چالش‌های حکمرانی کشور  مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رونمایی شد