۰ نفر

نماینده مجلس حرف خود را اصلاح کرد / تکذیب تماس مستقیم وزیرخارجه آمریکا با ایران

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 682287
نماینده مجلس حرف خود را اصلاح کرد / تکذیب تماس مستقیم وزیرخارجه آمریکا با ایران

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری وزارت خارجه درباره سخنانش در خصوص حادثه زندان اوین گفت: صحبت‌های وزارت خارجه صحیح است چون قطعا طبق پروتکل‌ها امکان تماس مستقیم بین وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آمریکایی‌اش امکان‌پذیر نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چند روز پیش حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین ادعا کرده بود که در شب آتش سوزی زندان اوین، ۴۰ دقیقه پیش از شروع حادثه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، طی تماس تلفنی با امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشرومان، مطرح کرده بود «ما چهار زندانی در اوین داریم که قرار است تبادل شود. اتفاقی برای‌شان پیش نیاید».

امروز یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه این اظهارات را رد کرد و گفت: تماس مستقیم بلینکن با امیرعبداللهیان از اساس عاری از صحت است.

در همین خصوص حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین اظهار کرد: وزیر امور خارجه آمریکا تماس مستقیمی با وزیر خارجه کشورمان نداشته بلکه پیام داده است. اگر من گفتم تماس مستقیم بوده، شاید بنده اشتباه کرده‌ام.

وی افزود: پیامی که وزیر امور خارجه آمریکا به ایران ارسال و وزیر امور خارجه ایران نیز دریافت کرد، قبل از آتش سوزی زندان اوین بوده است.