۰ نفر

نماینده مجلس: آژانس با تصویب قطعنامه جدید علیه ایران، بیش از این خود را بی اعتبار نکند

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 681090
نماینده مجلس: آژانس با تصویب قطعنامه جدید علیه ایران، بیش از این خود را بی اعتبار نکند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتمال صدور قطعنامه جدید علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: توصیه ما این است که با تصویب قطعنامه جدید علیه ایران، آژانس بیش از این بی اعتبار نشود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمود عباس‌زاده مشکینی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر قرار گرفتن پیش نویس قطعنامه جدید علیه ایران بر روی میز اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در پاسخ به این سوال که با توجه به روند فعلی تنش در روابط ایران و غرب صدور چنین قطعنامه‌ای تا چه میزان محتمل است، گفت: توصیه ما این است که با تصویب قطعنامه جدید علیه ایران، آژانس بیش از این بی اعتبار نشود. آژانس لازم است تا به کارهای فنی خودش اهتمام بورزد و خیلی سیاست زده و پیرو سیاست آمریکا و غربی‌ها نباشد چرا که اگر در این مسیر بیفتد و دور بخورد متاسفانه ته مانده اعتبارش نیز از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که چنین اقدامی را انجام ندهند اما با توجه به تحرکات اخیر کشورهای غربی در قبال جمهوری اسلامی ایران، احتمالا شورای حکام تحت تاثیر لابی غربی، عبری و عربی بخواهد چنین کاری را انجام دهد و این اولین بار نیست و جمهوری اسلامی ایران از این بازی‌ها عبور کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفر هیات سازمان انرژی اتمی ایران به وین نیز گفت: ما برای اینکه حجت برای ملت‌های جهان تمام شود و بگوییم اهل گفت‌وگو هستیم و از هر فرصتی برای ارائه توضیح و شفافیت بیشتر استفاده می‌کنیم، این سفر نیز صورت گرفت. اینکه آژانس متاثر از اطلاعات صحیح ایران بشود را اما بعید می‌دانم چرا که مبنای کار این نهاد متاسفانه بر مبنای عدالت نیست.

وی افزود: بارها تلاش بر توضیح ابهامات بود اما آژانس هر بار از دل توضیحات ما نیز چند نکته و بهانه را استخراج کرده است. مشت آژانس برای جمهوری اسلامی ایران باز است و امیدوار هستم برای سایر ملت‌های جهان نیز باز شود و به عنوان بازوی فشار غربی‌ها عمل نکند. راه تعامل فنی با آژانس از سمت ما باز است.