۰ نفر

قالیباف: دشمن به دنبال داعش سازی نوین است

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبر: 679119
قالیباف: دشمن به دنبال داعش سازی نوین است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوادث و اتفاقات اخیر پیامی روشن به‌همراه داشت، گفت: دشمن با تبدیل اعتراض به اغتشاش و تبدیل اغتشاش به جنایت، داعش‌سازی نوینی را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی امروز -یکشنبه ۱۵ آبان- مجلس، در نطق پیش از دستور، با بیان اینکه حوادث و اتفاقات اخیر پیامی روشن به‌همراه داشت، گفت: این حوادث، بار دیگر نشان داد که گردانندگان اصلی اغتشاشات یعنی سیا و موساد و گروهک های پیرو آن‌ها، به‌دنبال به نتیجه رسیدن مطالبات معترضین نیستند. بلکه آن‌ها با تبدیل اعتراض به اغتشاش و تبدیل اغتشاش به جنایت، داعش سازی نوینی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: دشمنان ایران با مرزبانی مدافعان حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، نتوانستند از طریق مرزها به کشورمان نفوذ کنند. اما آن‌ها امروز از داخل، داعش را بازتولید کردند و تأسف اصلی آن‌جاست که عده‌ای از چهره‌های فرهنگی هنری ورزشی و یا سیاسی از این داعش نوین حمایت می‌کنند و امکان حیات آن را مهیا می‌کنند.

وی افزود:به این افراد توصیه می‌کنم به‌جای این‌که گوش خود را فقط به رسانه های لندن‌نشین بدهند، کمی هم اخبار این جنایت‌ها را بشنوند تا واقعیت‌ها را ببینند که این داعش های نوین، مانند داعش های سوریه و عراق، بدون هیچ دلیلی مردم بی‌گناه را شکنجه می‌کنند و به قتل می‌رسانند و مثل آن‌ها با افتخار فیلم جنایتشان را منتشر و روی آن تبلیغات می‌کنند. این‌ها اگر بتوانند به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند همان‌طور که در فضای مجازی چنان خفقانی ایجاد کرده‌اند که هر کس غیر خواسته آن‌ها عمل می‌کرد، با بدترین اهانت‌ها مواجه می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: آن‌ها با این بهانه که نیروهای امنیتی معترضین را می‌کشند سعی در توجیه جنایت خود دارند این در حالی است که سربازان حافظ امنیت، فقط مجهز به سلاح‌های مقابله با اغتشاش هستند. شهادت تعدادی از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی در این مدت نیز گواه این ادعاست. این نیروها جان خود را در مقابل جنایتکاران سپر می‌کنند، اما از سلاح گرم استفاده نمی‌کنند تا مردم دراین‌میان آسیب نبینند.