۰ نفر

فاطمی امین در صندلی وزارتخانه ابقاء شد؛

آصفری: اگر کسی قرار است استیضاح شود، آن وزیر صمت نیست / وزیر بیشتر چوب انتخاب افراد نامناسب را می خورد

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲
کد خبر: 678156
آصفری: اگر کسی قرار است استیضاح شود، آن وزیر صمت نیست / وزیر بیشتر چوب انتخاب افراد نامناسب را می خورد

فاطمی امین با رای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در غیاب رئیس جمهوری در وزارت صنعت، معدن، تجارت بار دیگر ابقا شد.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طرح استیضاح وزیر صمت به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با استیضاح رضا فاطمی‌امین مخالفت کردند. به همین دلیل فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت ابقا شد.

محمدحسن آصفری نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مصاحبه اقتصادآنلاین در مورد استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین گفت: من موافق استیضاح وزیر صمت نبودم. اعتقاد دارم هر گزینه‌ای جای ایشان بیاید، بهتر از او نخواهد بود. دولت گزینه مناسبی را برای وزیر صمت انتخاب کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: البته نمایندگان اشکالاتی را مطرح کردند که حق قانونی آنها است. این اشکالات مربوط به خود وزیر نیست. آقای وزیر باید اصلاحاتی در داخل وزارتخانه انجام بدهد. بعضی افراد را اشتباه انتخاب کرده‌اند. وزیر امروز  بیشتر چوب اشتباه انتخاب افراد نامناسب را می‎خورد.

آصفری معتقد است که باید به وزیر صمت فرصت و زمان داده شود و اظهار کرد: به نظرم آقای فاطمی امین با وزارتخانه آشنا بوده و آشناتر شده است و مسائل صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی کشور را کاملاً می‌شناسد. او فقط نیاز دارد که اصلاحاتی در وزارتخانه انجام بگیرد و مطمئناً آقای وزیر هم می‎پذیرد. من اعتقاد دارم امروز اگر کسی قرار است استیضاح شود، آن وزیر صمت نیست.

این نماینده مطرح کرد: البته اینگونه نیست که وزیر فقط مقصر باشد. بعضی از مشکلات مربوط به مصوبات مجلس است که وزیر باید انجام دهد. البته من اعتقاد دارم دولت در حوزه اقتصادی هنوز نتوانسته کارنامه خوبی را ارائه دهد. به همین دلیل مجلس و مردم نسبت به شرایط اقتصادی بسیار گلایه مند هستند و این نیاز دارد دولت اصلاحاتی را در حوزه اقتصادی انجام دهد.

محمد حسینی، معاون امور مجلس رییس جمهوری نیز همچنین در خصوص جلسه استیضاح وزیر صمت در مجلس گفت: به هر حال نمایندگان محترم از راه‌های مختلف برای نظارت استفاده می‌کنند. آنها هم تذکر می‌دهند، هم سوال می‌پرسند و ممکن است مثل امروز بحث استیضاح را انجام دهند. دولت هم هر جایی لازم بوده، پاسخ داده است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در ادامه مطرح کرد: دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با مجلس داشته است. شخص رییس جمهوری در سال اول با همه نمایندگان یک دور ملاقات کرده است. امروز هم دور دوم شروع شده است. قبلاً با مجامع استانی دیدار صورت گرفت و در این دور با کمیسیون‌ها رییس جمهوری دیدار می‎کند.

حسینی به دیدار روز گذشته رییس جمهوری با نمایندگان کمیسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: تک تک نمایندگان نظراتشان را مطرح کردند و آقای رییس جمهوری هم حرف‌ها را شنید. رییس جمهوری بعضی از مسائل را آنجا دستور داد که رسیدگی شود. تعامل دولت و مجلس بسیار خوب است و با مقایسه تعامل دولت‌های قبل با مجلس این موضوع را به خوبی شاهد هستیم.