۰ نفر

رای اعتماد دوباره مجلس به وزیر صمت / فاطمی امین وزیر ماند

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 677965
رای اعتماد دوباره مجلس به وزیر صمت / فاطمی امین وزیر ماند

رای گیری از نمایندگان برای اعلام نظرشان درباره استیضاح وزیر صمت انجام شد و رضا فاطمی امین با ۱۸۲ رای مخالف استیضاح او، در کابینه دولت سیزدهم باقی ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس از ابتدای جلسه علنی امروز به بررسی تقاضای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداختند. طبق آئین‌نامه فرصت دو ساعته در اختیار نمایندگان متقاضی استیضاح و همچنین دو ساعت نیز در اختیار وزیر برای بیان دفاعیاتش است. منتهی با تصمیم هیات رئیسه این فرصت‌ها کوتاه شد تا تکلیف استیضاح در جلسه صبح مشخص شود.

هر کدام از نمایندگان متقاضی استیضاح دلایل خود را بیان کردند و وزیر نیز ضمن بیان دفاعیاتش در فرصت ۵۰ دقیقه‌ای از وقت خود فرصتی به دو نماینده مجلس داد تا آنها هم از او دفاع کنند.

با اعلام رییس مجلس اعضای هیات دولت حاضر در مجلس، صحن علنی را ترک کردند، کارت اعلام رای بین نمایندگان پخش شد تا نمایندگان نظر خود را در گلدان‌های شمار آراء بیندازند.

آزادیخواه، نوری قزلجه، فاطمه رحمانی و آذری چهار نماینده مجلس هستند که به اعلام امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس رای‌های نمایندگان را می شمارند.

فاطمی‌امین وزیر ماند

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد؛ نمایندگان متقاضی استیضاح به ارائه نظرات خود پرداختند و سپس فاطمی‌امین توضیحات و دفاعیاتش را بیان کرد.

در نهایت طرح استیضاح وزیر صمت به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین مخالفت کردند.

بر این اساس، فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت ابقا شد.

در نهایت استیضاح وزیر صمت به رأی نمایندگان گذاشته شد که با  ۸۴ رای موافق و ۱۸۲ رای مخالف و ۶ رای ممتنع و ۲ باطله از مجموع۲۷۴  نماینده با استیضاح وزیر «صمت» مخالفت  کردند و فاطمی امین وزیر ماند.