۰ نفر

نماینده کرج در مجلس:

دشمن درصدد حذف رهبری است / اسپانیا و انگلیس از نظر فقر وضعیت بدتری نسبت به ایران دارند

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۶
کد خبر: 675796
دشمن درصدد حذف رهبری است / اسپانیا و انگلیس از نظر فقر وضعیت بدتری نسبت به ایران دارند

نماینده کرج در مجلس گفت: رفع عقب ماندگی های استان البرز در تمام بخش ها نیازمند کارجهادی و تلاش مضاعف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا عباسی روز یکشنبه درجمع مدیران مخابرات استان البرز با اشاره به مهاجرت سالانه ۱۴۰ هزار نفر به البرز، افزود: طی یک مدت زمان چهار ساله حدود ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت استان البرز اضافه می شود که برای حل مشکلات البرز با تراکم بالای جمعیت، کار جهادی نیاز است.

وی شاخص های مخابرات البرز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جایگاه آخر کشور را در سرانه های آموزشی ، بهداشتی، ورزشی و فرهنگی داریم در حالیکه طی ۱۰ سال اخیر یک و نیم میلیون نفر به جمعیت البرز اضافه شده اما متاسفانه متناسب با آن زیرساخت ها افزایش پیدا نکرده است.

عباسی با اشاره به قطب بندی های جهانی اظهار داشت: تا قبل از نهضت امام خمینی (ره) 2بلوک شرق و غرب در دنیا وجود داشت که سال ۱۳۴۲ با شروع نهضت امام (ره)، طرحی نو برای اداره جامعه اطلامی مطرح شد و شعار آن هم نه شرقی - نه غربی بود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال ۵۷ با پیروزی انقلاب و اسقرار جمهوری اسلامی بر پایه آموزه های دینی 2 بلوک مذکور این نظام الهی را رقیب خود دانستند.

وی گفت: بلوک شرق و غرب درصدد بودند اجازه رشد را به ایران نداده و مانع به سرانجام رسیدن آن شوند، لذا موانع مختلف را به وجود آوردند.

عباسی با اشاره به جنگ تحمیلی و حذف بازوهای فکری امام (ره) با ترور، افزود: رهبری، آموزه های دینی و وحدت سه مولفه مهم انقلاب اسلامی بود. دشمن به دلیل سه مولفه مذکور به درب بسته خورد، لذا به دنبال اختلاف در آنها برای ایجاد تزلزل در نظام بود اما ۴۰ سال گذشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب ۴۰ سالگی انقلاب با پیشرفت ها گذشت اما نسبت به نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

وی گفت: نباید به جوانان گفت در نظام مشکلی وجود ندارد، معیشت، اقتصاد و فرهنگ دچار اشکال است اما باید دید از کجا به کجا رسیده ایم. جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب باید برای جوانان تشریح شود، البته وضع موجود مطلوب نیست و باید تلاش کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به جوانان بگوئیم مشکلی وجود ندارد دچار تناقض می شود چرا که مشکلات را مشاهده می کند و برای آن جوابی ارائه نمی کند؛ مراحل تکوینی انقلاب تمام نشده و باید دولت، جامعه و تمدن اسلامی شکل بگیرد، نظام اسلامی است اما دولت در جزئیات، اسلامی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بانکداری ایران دینی نیست و برخی مدیران با اصول انقلاب همخوانی ندارند، متاسفانه در تربیت نیروهای تراز انقلاب ضعف داریم؛ خودروسازی بعد از ۴۰ سال با مشکل مواجه است چرا که انقلابی عمل نشده اما در صنایع موشکی و دفاعی رشد چشمگیری داریم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه هسته ای و سلول های بنیادی ایران جزو پنج کشور دنیا است اما در برخی حوزه ها بر اساس آموزه های دینی و انقلاب عمل نکرده ایم.

عباسی افزود: بزرگ نمایی ایرادات جوانان را دچار تناقض و ترغیب به براندازی می کند در حالیکه فقر مطلق ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس شاخص گرسنگی، اسپانیا و انگلیس از نظر فقر وضعیت بدتری نسبت به ایران دارند، گفت: آنها جهان اول هستند! آنها روی شاخص فقر نسبی کار می کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ۸۵ درصد بودجه کشور صرف حقوق می شود و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای کل امورات کشور باقی می ماند و علی رغم ۲۳۰ هزار میلیارد تومان عایدی فروش نفت و مالیات، دولت قبل سالیانه ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری داشت.

وی به تورم ۶۰ درصدی در پایان دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: باید علاوه بر تبیین دستاوردهای نظام، عقب ماندگی ها را برای جوانان تشریح کرد و از آنها برای حل مشکلات کمک گرفت. نباید نمی توانیم را به جوانان القا کرد و برای آنها آیه یاس خواند و موجب شد رغبتی برای ماندن در ایران نداشته باشند. موتور محرکه اقدامات دانش بنیان؛ مدارس، دانشگاه و نخبگان است، سه مولفه ای که دشمن برای آنها برنامه ریخته است.

وی گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر برای دانشگاه ها برنامه داشت و موضوع حجاب نبود، بلکه درصدد بود با نماد حجاب به اسلام ضربه بزند. دشمن درصدد حذف رهبری است چرا که محور وحدت بوده و دولت ها را از بزنگاههای حساس نجات داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دشمن روی وحدت مردم برنامه داشت، گفت: متاسفانه دولت قبل سلامت مردم در ایام کرونا را به معاهده هایی چون FATF گره زد. دشمن زمانی محموله واکسن را به ایران داد که سرم سازی برکت اقدام به تولید اولین واکسن کرونا کرده بودند.

وی با اشاره به صادرات واکسن، اظهار داشت: سالانه ۶۷ هزار مقاله علمی چاپ می شود و در رنکینگ دنیا کشور سیزدهم انتشارات هستیم.