۰ نفر

نوباوه وطن: تعیین تکلیف برگزاری تجمعات اعتراضی ربطی به مجلس ندارد

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 674951
نوباوه وطن: تعیین تکلیف برگزاری تجمعات اعتراضی ربطی به مجلس ندارد

نماینده مردم تهران گفت:‌ هرچیزی که قانون داشته باشد باید طبق قانون با آن برخورد شود. ما اعتقاد داریم که در بسیاری از موارد قانون نداریم. بسیاری از افراد می‌خواهند رفتار مسالمت‌آمیز داشته باشند. یکسری هنجارشکن و قانون‌شکن می‌آیند و جو را به هم می‌ریزند. باید سره از ناسره معلوم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال چقدر ضرورت دارد تا برگزاری تجمعات معترضان تعیین تکلیف شود، گفت:‌ این مساله اصلا ربطی به مجلس ندارد. هرچیزی که قانون داشته باشد باید طبق قانون با آن برخورد شود. ما اعتقاد داریم که در بسیاری از موارد قانون نداریم. بسیاری از افراد می‌خواهند رفتار مسالمت‌آمیز داشته باشند. یکسری هنجارشکن و قانون‌شکن می‌آیند و جو را به هم می‌ریزند. باید سره از ناسره معلوم شود.

وی افزود:‌ قانون وجود داشته باشد، خیلی از مسائل حل می‌شود. بخشی از مردمی که مقابل مجلس می‌آیند به صورت مسالمت‌آمیز حرفشان را می‌زنند تا به حال برخی مشکلاتشان حل شده است و ما خوشحال می‌شویم به اینجا بیایند. اما اگر کسی بخواهد بیاید شیشه بشکند و چیزی را آتش بزند این مطالبه منطقی و قانونی نیست و این فرد برای اغتشاشگری آمده است.

نوباوه وطن در ادامه تصریح کرد:‌ در دنیا هم مشخص است چه طور با معترضان رفتار کنند. هرجایی که قانون داریم ما خوب عمل کردیم. اگر قانون نداشته باشیم، نمی‌توانیم سره را از ناسره تشخیص دهیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که برگزاری تجمعات در اصل ۲۷ قانون اساسی قید شده است اما چرا تا به حال این موضوع اجرایی نشده است، گفت: اجرایی نشدن آن را باید از دولت پرسید. به این شکل نیست که همین طور راحت به خیابان بیایند. افراد معترض باید بیایند از دولت اجازه بگیرند بعد از آن می‌توانند تجمعات اعتراضی خود را برپا کنند.

وی افزود:‌ من در کشورهای اروپایی و آمریکا بودم برخی می‌خواستند به دولت اعتراض کنند تقاضای برگزاری تجمع را تحویل می‌دادند بعد از آن مجوز داده می‌شود سپس دستگاه امنیتی و پلیس می‌آید و از معترضان حفاظت می‌کند الان هم این قانون در وزارت کشور وجود دارد اما بسیاری از اعترضات اجازه قانونی ندارد. ما باید به سمت قانون برویم. به سمت اینکه مطالبات خود را قانونی مطرح کنیم. اینکه معترضان حرف خود را بزنند هیچ اشکالی هم ندارد اما باید قانونی باشد. به صورت قانونی اعتراض کن. پلاکارد دستت بگیر و شعار هم بده ما با این موضوع هیچ مشکلی نداریم.

نوباوه وطن تصریح کرد: من در کشورهای اروپایی با چشم خودم دیدم، بعضی از تظاهرات را خود دولت‌ها راه می‌اندازند؛ چراکه می‌خواهند این پتانسیل‌ها و انرژی مردم تخلیه شود هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد. به طور مثال الان مگر جلیقه زردها اعتراض نمی‌کنند دو سال است که در کف خیابان حضور دارند. اما وقتی در اعتراضات شیشه می‌شکنید و ماشین آتش می‌زنید این دیگر بحث اغتشاش و خرابکاری است و بحث مطالبه مسالمت‌آمیز نیست. هنجارشکنی که قانون نیست. شما اگر در داخل خانه خودتان فرزندتان رفتار هنجارشکنانه داشته باشد، تحمل نخواهید کرد. به همین دلیل برای هر هنجاری باید قانون وجود داشته باشد و حتی تقویت هم شود. آن چیزی که بخواهد هنجارشکنی باشد از خانه گرفته تا اجتماع حتما باید با آن برخورد قانونی صورت بگیرد.