۰ نفر

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

تمام دوربین های زندان اوین بازبینی خواهد شد

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 674648
 تمام دوربین های زندان اوین بازبینی خواهد شد

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: یقینا تمام دوربین‌های زندان اوین بازبینی خواهد شد و مجلس تمام آنچه که برای تکمیل اطلاعات و واقعیت حادثه لازم است را پیگیری می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمدتقی نقدعلی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره بررسی چگونگی حادثه زندان اوین در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و همچنین بازبینی دوربین‌های این زندان از سوی اعضای این کمیسیون گفت: روز گذشته خدمت ریاست محترم مجلس آقای قالیباف رسیدم؛ از ایشان سوال کردم آیا مأموریتی به کمیسیون قضایی در این رابطه می‌دهند؟ ایشان گفتند در شورای عالی امنیت ملی جلسه داریم و اگر لازم شد و ضرورتی بر رسیدگی مفصل‌تر قضیه باشد، مأموریت به کمیسیون قضایی خواهیم داد.

بخش‌هایی از گفت و گوی نقدعلی را در ادامه می‌خوانید:

با ریاست کمیسیون هم صحبت کردم ایشان هم همین مطلب را ابزار داشتند و گفتند باتوجه به این‌که در اوج بحث جمع‌آوری بخش‌های آسیب دیده هستند و فضا، فضای آرامی نبوده که ما بخواهیم برویم مسئله را دقیقا بررسی کنیم، این کار را انجام ندادیم، اما ایشان گفتند در ادامه کار ما قطعا یک بررسی خواهیم کرد.

البته روز گذشته کمیسیون امنیت ملی بازدیدی داشت و این کمیسیون گزارشی را در جلسه غیررسمی مجلس پیرامون مسائلی که اتفاق افتاده ارائه و آنچه دستگیر این تیم اعزامی کمیسیون شده است را گزارش کردند. حال بعضی از زوایا مشخص است و بعضی از زوایا در حد اطلاعات ابتدایی است و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

یقینا تمام دوربین‌ها بازبینی خواهد شد و مجلس تمام آنچه که برای تکمیل اطلاعات و واقعیت حادثه لازم است را پیگیری می‌کند. حال ممکن این ماموریت را کمیسیون امنیت ملی به پایان ببرد و یا ممکن است علاوه بر این کمیسیون لازم باشد در کنار آن کمیسیون قضایی هم ورود کند، در هر حال اگر ضرورت اقتضاء کرد، کمیسیون قضایی هم ورود پیدا می‌کند.

یقینا اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع ضرروتی است کسی نمی‌تواند آن را انکار کند. تا الان هم با اطلاع‌رسانی که اتفاق افتاده در لحظه هرآنچه بوده را مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند و تقریبا احساس می‌شود زوایه مبهمی از مواردی که قطعی شده نمانده، یعنی مسئولان در مورد ارائه مطالبی که چارچوب و زوایای آن برایشان قطعی شده است به مردم و رسانه‌ها، بخل نورزیدند.

البته بعضی از زوایا ممکن است هنوز مشخص نباشد که در حال بررسی است که باید اطلاع‌رسانی شود؛ یقینا مواردی که هنوز یقینی حاصلش نشده است اطلاع‌ر‌سانی نمی‌شود، اما مواردی که قطعی شده است اگر نکته امنیت ملی برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمن نداشته باشد، باید در اختیار عموم قرار داد.