۰ نفر

چرا خانواده مهسا امینی دعوت نمایندگان برای حضور در مجلس را قبول نکردند؟

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 673032
چرا خانواده مهسا امینی دعوت نمایندگان برای حضور در مجلس را قبول نکردند؟

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور می‌گوید: چندین نوبت از طریق کمیسیون، کمیته و نمایندگان کردستان به ویژه نماینده شهرستان سقز با خانواده مهسا امینی مذاکره شد اما هر دفعه بنا به دلایلی که مطرح می‌کردند صلاح نمی‌دانستند که در جلسه کمیسیون شرکت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از منیبان، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، درباره پاسخ خانواده مهسا امینی به درخواست مجلس برای حضور در جلسه بررسی پرونده فرزندشان گفت: چندین نوبت از طریق کمیسیون، کمیته و نمایندگان کردستان به ویژه نماینده شهرستان سقز با خانواده مهسا امینی مذاکره شد اما هر دفعه بنا به دلایلی که مطرح می‌کردند صلاح نمی‌دانستند که در جلسه کمیسیون شرکت کنند. البته در برخی موارد در پاسخ به دعوت کمیسیون به وکیل خانواده ارجاع دادند و گفتند وکیل شرکت کند که در مجموع نتوانستیم در کمیسیون شوراها اظهارات خانواده امینی را بشنویم.

او افزود: البته همه امکانات برای حضور آنها در تهران و مجلس فراهم شده بود. در نهایت خانواده امینی گفتند که موضوع را از طریق مراجع قضائی پیگیری می‌کنند که ما هم گفتیم بسیار خب اگر نظر شما این است ما هم فشاری نداریم. نکته قابل توجه این است که این دعوت از خانواده مهسا امینی برای حضور در کمیسیون شوراها برای احقاق حق آنها بود و مورد دیگری نبود.

جوکار در پاسخ به اینکه وقتی خانواده مهسا امینی پاسخ دعوت مجلس را به وکلا ارجاع دادند آیا وکلای خانواده امینی در کمیسیون حاضر شدند؟ تصریح کرد: حضور وکلا برای ما قابل قبول نیست و خانواده باید شخصاً حضور پیدا کنند کما اینکه از دستگاه‌های مختلف فرماندهان آمدند اینکه بگویند نماینده ما می‌آید قابل قبول نیست. ما از اقوام درجه یک مهسا امینی شامل پدر، مادر و بستگان درجه یک برای حضور در کمیسیون و تشکیل کمیته تحقیق دعوت کردیم.

او درباره گزارش نهایی پزشک قانونی در مورد مهسا امینی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی مرجع رسمی است لذا وقتی گزارشی می‌دهد نمی‌توانیم بگوییم قابل اتکا نیست. بنده در این گزارش مورد خاصی مشاهده نکردم.