۰ نفر

علی اصغر عنابستانی:

زاهدی وفا با نمایندگان تعامل نکرد/ اعتراضات باعث شد دولت و مجلس به صورت جدی درباره اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی فکری بکنند

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبر: 672822
زاهدی وفا با نمایندگان تعامل نکرد/ اعتراضات باعث شد دولت و مجلس به صورت جدی درباره اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی فکری بکنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با اقتصاد آنلاین گفت: من در مجموع آقای زاهدی وفا را فرد مناسبی برای وزارتخانه می‌دانستم. از این به بعد شرایط پیش آمده برای کسانی که معرفی می‌شوند، عبرتی خواهد بود که تعامل دقیقی با نمایندگان داشته باشد. البته مجلس نیز باید دقت کند حواشی زندگی اشخاص نباید در مجلس مطرح شود و مسئله برای کشور ایجاد کند.

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی راد؛ علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد عدم اعتماد نمایندگان به محمدهادی زاهدی‌وفا، به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای زاهدی وفا به دلیل دو اشکال رای نیاورد. ایشان متاسفانه در دوره سرپرستی خود ارتباط و تعامل موثری با مجلس و نمایندگان برقرار نکرد و به همین دلیل فقط با یک رای نتوانست وزیر شود؛ این نشان می‌دهد ارتباط و تعامل با تک تک نمایندگان برای همکاری و کار لازم است.

وی در ادامه توضیح داد: البته استدلال آقای زاهدی وفا این بود که چون من گزینه قطعی معرفی رییس جمهوری نبودم، نمی‌خواستم خودم را به ایشان تحمیل کنم و به همین دلیل با مجلس تعامل نکردم. به نظر من این استدلال پذیرفته نیست، زیرا اگر شما یک روز هم سرپرست باشید مسئولیت دارید و به اندازه مسئولیت همان یک روز خود باید با تمام عوامل که می‌توانند به شما کمک کنند تعامل کنید اما متاسفانه تعامل ایشان منفی بوده است.

عنابستانی اشکال دومی که باعث رد صلاحیت زاهدی وفا شد را این گونه مطرح کرد: موضوع دوم در مورد حواشی زندگی شخصی ایشان بود که متاسفانه این حواشی به صحن رسید و نمایندگان را حساس کرد. همکاران ما می‌گفتند وزارت پرکاری مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را که خودش هزاران حاشیه دارد نباید به کسی بسپاریم که خودش حاشیه دارد؛ منظور از این حواشی هم مربوط به اموال ایشان بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ولی من در مجموع آقای زاهدی وفا را فرد مناسبی برای این وزارتخانه می‌دانستم. از این به بعد شرایط پیش آمده برای کسانی که معرفی می‌شوند، عبرتی خواهد بود که تعامل دقیقی با نمایندگان داشته باشد. البته مجلس نیز باید دقت کند حواشی زندگی اشخاص مخصوصا در مورد ایشان که هیچ قصور و تقصیری هم نداشت، نباید در مجلس مطرح شود و مسئله برای کشور ایجاد کند.

عنابستانی در خصوص اتفاقات اخیر در دانشگاه صنعتی شریف نیز بیان کرد: من اطلاع دقیقی از اتفاقات دانشگاه صنعتی شریف ندارم. اما اصل این است که حریم دانشگاه حفظ شود. بر اساس قانون نیروی نظامی و انتظامی در صورتی می‌تواند وارد دانشگاه شود که وزارت علوم درخواست دهد. اگر حراست وارد عمل شود و نتواند جلوی اغتشاش‌ها را بگیرد، قانون اجازه داده که اگر رییس دانشگاه یا وزارت علوم تقاضا کردند نیروهای نظامی وارد دانشگاه شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه مطرح کرد: من کلیپ‌هایی دیدم از اتفاقاتی که در دانشگاه افتاده است، که البته نباید از این کلیپ‌ها قضاوتی کرد. اما شعارهایی توسط عده‌ای به اسم دانشجو داخل دانشگاه شریف داده می‌شود که واقعاً باعث تاسف بود. من بعید می‌دانم آنها دانشجو باشند یعنی کسانی که نخبگان مملکت هستند در یک دانشگاه نخبه پرور و به نام شهید شریف واقفی که توسط منافقین خلق به شهادت رسیده، بعید است از چنین الفاظی استفاده کنند. چنین اتفاقاتی در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست. 

عنابستانی گفت: کسی که احساسی است و حرفی زده یا حتی توهینی کرده باید آزاد شود. به نظر من نظام باید با مماشات، رافت و پدرانه عمل بکند؛ مگر کسی که عمل مجرمانه انجام داده است. در حقیقت امنیت مردم ایجاب می‌کند با هر کسی که بخواهد فضای امنیتی جامعه را بهم بریزد برخورد شود، چه ورزشکار چه نماینده چه دانشجو یا هر شخص دیگری، هیچ کجای دنیا نمی‌گذارند با امنیتشان بازی شود. ما اعتراضات را به رسمیت می‌شناسیم، اما اغتشاش در دانشگاه و خیابان را به رسمیت نمی شناسیم.

این نماینده درباره یک حسن شرایط ایجاد شده گفت: اگر این مسائل یک حسن داشته باشد این است که باعث شد دولت و مجلس به صورت جدی درباره اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و مسائل مربوط به اعتراضات فکری بکنند. باید ساختاری توسط فرمانداری و استانداری‌ها درست کنیم که مردم برای اعتراض بتوانند در آنجا جمع شوند و مجوز بگیرند. مردم باید در نظام جمهوری اسلامی حرفشان را بزنند، اگر مردم حرفشان را نزنند دشمنان مداخله می‎کنند و این اتفاقات می‌افتد.