۰ نفر

در صحن مجلس؛

زاهدی وفا: اطلاعات اعلامی از اموال بنده دقیق نیست / اجرای سند ملی تعاون را دنبال می کنیم + فیلم

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبر: 671891
زاهدی وفا: اطلاعات اعلامی از اموال بنده دقیق نیست / اجرای سند ملی تعاون را دنبال می کنیم + فیلم

وزیر پیشنهادی کار گفت: سند تحول در حوزه تعاون سال ۹۲ ابلاغ شد و تا الان پیگیری نشده و بعد از ۹ سال نسبت به اجرایی کردن اصلاح و تکامل و تعیین وظایف دستگاه‌ها نسبت به تعاون و تقسیم کار ملی، ماه گذشته جلسه گذاشتیم و ملزم به اجرای سند ملی تعاون شدیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدهادی زاهدی‌وفا گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت کار در نشست علنی امروز (سه‌شنبه)‌ مجلس ضمن تشریح برنامه‌های خود طی سخنانی اظهار داشت: مجلس به فرموده امام خمینی(ره) عصاره فضائل ملت است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر تعامل مجلس و دولت تاکید دارند و این جانب به فضل خدا پس از رأی اعتماد نمایندگان محترم مجلس با تعامل با مجلس در حل مسائل کشور کوشا خواهم بود.

وی افزود: شب گذشت مجبور شدم استعفای یکی از مدیران را بابت اظهاراتی که نسبت به مجلس داشت، بپذیرم که ساحت مقدس مجلس حفظ گردد. البته ایشان هم در پیام استعفای خود از ساحت مجلس عذرخواهی کرد که بنده این پیام را برای نمایندگان قرائت کردم.

زاهدی‌وفا با اشاره به برنامه‌های مدنظر خود خاطرنشان کرد: کمک به محرومیت‌زدایی استان‌ها و توزیع عادلانه منابع انسانی در استان‌ها یکی از دستور کارهای ما در دوره جدید خواهد بود. برنامه ما این است که اگر با یک شغل امکان تامین حداقل معیشت برای یک کارگر نباشد حتما در حوزه حمایتی وزارتخانه قرار گیرد و از بازتوزیع یارانه‌ها و یا از طریق کمک‌های حمایتی قشر آسیب‌پذیر را کمک کنیم. همچنین در حوزه وضعیت فعلی وزارتخانه از روز اولی که عهده‌دار سرپرستی شدم ۱۰ سفر استانی داشتم و برخی کارخانجاتی که باید تعهدات خود را سر وقت انجام می‌دادم را مورد بررسی قرار دادم. به‌طور مثال در اول مهرماه تکلیف کارخانه چوب و کاغذ مازندران که متعهد به تامین کاغذ برای تولید کتاب‌های درسی بود را در دستورکار قرار دادم و  در این‌مدت دو بار در این کارخانه حضور پیدا کردم تا کاغذهای متعهد شده برای تولید کتاب‌های درسی  سر موعد تحویل داده شود.

گزینه پیشنهادی وزارت کار گفت: من وارث مجموعه‌ای بودم که شما مستحضر هستید که بازنشستگان ما به‌دنبال مستمری‌های خود در کف خیابان بودند و باید سعی زیادی می‌کردم تا مشکلات بازنشستگان را در دوره سرپرستی حل کنم که این مسئله با تلاش‌های همکارانم و عنایت الهی حل شد. ما در خدمت رسانی به مردم باید رضایت‌مندی آنها را مد نظر قرار دهیم.  وزارت کار یکی از وزارتخانه‌هایی است که شاید بیشترین ارباب رجوع را در سطوح مختلف از تولد یک انسان تا پایان دوره بازنشستگی داشته باشد  و رضایت‌مندی مردم از نظام اداری به این نکته برمی‌گردد که وزارتخانه‌ای مثل وزارت کار در خدمت‌رسانی به مردم چقدر موفق باشد.

زاهدی‌وفا عنوان کرد: همه عزیزان در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار اطلاعات کافی دارند و امروز مجموعه وزارتخانه متشکل از سه وزارتخانه مجزا با تکالیف متکثر با مشکلات عدیده‌ای روبرو است که وزیر باید این تکثر کاری را مدیریت کند. در چهاردهه گذشته نرخ بیکاری ما ۲ رقمی بوده و بیکاری که منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و متاسفانه تعداد بیکاران ما در کسانی که دارای تحصیلات عالیه است بیشتر است و جمع کثیری از جوانان که در سن ۱۵ تا ۲۴ هستند نه کار می‌کنند نه تحصیل می‌کنند و نه حرفه می‌آموزند و نه تشکیل خانواده می‌دهند و در حقیقت هیچ‌کاره هستند که باید تدابیر جدی برای اشتغال این قشر صورت گیرد و با اصلاح رویکردها و ساختارها و قوانین نسبت به ظرفیت‌افزایی اشتغال کمک کنیم.

وی افزود: در عرصه راهبردی تعاون، علیرغم اینکه تکالیف وزارتخانه توسعه بخش تعاون به میزان ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی بوده ولی امروز متاسفانه کمتر از ۷ درصد می‌باشد که باید برای توسعه بخش تعاون عزم جدی داشته باشیم.  باید نسبت به اصلاح باور مسئولان در حوزه تعاون کار کنیم  و  نسبت به تقویت کسب و کارهای مردمی و تعاون محور عزم جدی داشته باشیم.  

زاهدی‌وفا گفت: متاسفانه در این سال‌ها سند تحولی که در  حوزه تعاون در سال ۹۲ ابلاغ شد هیچ‌گونه پیگیری صورت نگرفت تا آنکه بعد از حدود ۹ سال دولت نسبت به اجرایی کردن اصلاح و تکامل و تعیین وظایف دستگاه‌ها نسبت به تعاون و تقسیم کار ملی در حوزه تعاون ماه گذشته جلسه تشکیل داد و ما ملزم به اجرایی کردن سند ملی تعاون شدیم.

وی درباره اموال خود گفت: همانگونه که اشاره شد بنده نسبت به اینکه برای جمع اموال تلاش کنم هیچ کوششی نکردم و تنها به حقوق معلمی اکتفا کردم.

زاهدی وفا با بیان اینکه پدرم به ما توصیه می کرد منزل خود را در متوسط جامعه قرار دهیم، گفت: آنچه در اموال بنده هست خیلی متفاوت با صحبت های نمایندگان متفاوت است.

وزیر پیشنهادی کار با بیان اینکه اطلاعات اعلامی از اموال بنده دقیق نیست، افزود: آیا تصور می کنید که آقای رئیسی در مقام قاضی القضات کسی را به مجلس معرفی می کند که خدشه ای در پاکدستی او وجود دارد؟

خبر در حال تکمیل است...