۰ نفر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

ممکن است مجبور شویم بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم

۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 662065
ممکن است مجبور شویم بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یا ما باید تغییر کنیم و یا غربی ها باید تغییر کنند. نمی دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد، ولی ممکن است ما مجبور شویم بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم.

اقتصادآنلاین _‌ پرستو بهرامی راد؛ مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص روند مذاکرات عنوان کرد: به طور طبیعی بحث مذاکرات و آنچه که اتفاق می‌افتد، کار قوه مجریه است و این کار با نظارت شورای امنیت ملی در حال انجام شدن است.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر مجلس ناظر است و طبق قانون راهبردی، ما وظیفه داریم از حقوق مردم محافظت کنیم. بر همین اساس به طور طبیعی مجلس این دغدغه و نگرانی را دارد که کار به خوبی پیش برود و مشکلی پیش نیاید. البته همیشه مسئولین دولتی اطمینان داده‌اند که هیچ گاه از خطوط قرمز عبور نمی‌کنند، اما طبق قانون مجلس طبیعتاً اگر تخلفی از سمت دولت هم صورت بگیرد قابل پیگیری است.

ویس کرمی در خصوص احتمال توافق گفت: به نظرم بستگی به این دارد که ببینیم اراده کشورهای غربی و آمریکا برای اینکه حقوق مردم ایران را رعایت بکنند چقدر است. طبیعتاً اگر آن چیزی که مورد توافق قرار گرفته در بحث برجام که محور اصلی آن در بحث رفع تحریم‌ها است، رعایت نشود قطعاً خلاف قانون مجلس است و مجلس ورود خواهد کرد.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به دیگر خطوط قرمز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: بحث دفاعی ما اصلا نباید مطرح شود و دوستان هم اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان اجازه ورود طرف مقابل را به مباحث دفاعی نداده‌اند. بحث دفاعی از خطوط قرمز ما است. همچنین قانون راهبردی مجلس نیز باید رعایت شود. خطوطی هم که مقام معظم رهبری قبلاً مشخص کردند باید رعایت شود. 

ویس کرمی خاطرنشان کرد: دولت می‌گوید ما تا می‌توانیم این موارد را رعایت می‌کنیم و چیزی را هم در نهایت مخفی نخواهیم کرد. از نظر من هنوز مذاکرات در حدی نیست که مجلس نظر نهایی خود را بدهد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: لازم است هر دو طرف در این باره مقداری کوتاه بیایند در حدی که یک نرمش قهرمانانه‌ای صورت بگیرد. غربی‌ها تا در موضع ضعف نباشند مذاکره نمی‌کنند‌ و هیچ وقت در موضع برابر کوتاه نخواهند آمد. پس ما باید منافع خودمان را باید دنبال کنیم و پیشرفت‌های هسته‌ای خودمان را جلو ببریم.