۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

چرا ظرفیت دانشجویان پزشکی افزایش نمی یابد؟

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 661461
چرا ظرفیت دانشجویان پزشکی افزایش نمی یابد؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با تعارض منافع و انحصارگرایی در بخش درمان منتظر تصویب قانون تعارض منافع در مجلس هستیم، یادآورشد: کمبود پزشک باعث می شود که شاخص های بهداشت و درمان مطلوب و قابل دفاع نباشد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه جدا شدن دانشگاه های علوم پزشکی از وزارت علوم باعث شد که تصمیم گیری و اجرا در حوزه علوم پزشکی به عهده خود پزشکان باشد،عنوان کرد:تعارض منافع  و انحصارگرایی در حوزه علوم پزشکی اجازه افزایش ظرفیت دانشجوی علوم پزشکی در رشته های تخصصی و عمومی را نمی دهد.

جعفر قادری گفت: شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون‌های بهداشت و درمان و اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یا حتی شورای رقابت باید به این موضوع ورود کند و اجازه ندهند این تعارض منافع صورت گیرد

وی با بیان اینکه تعارض منافع باعث شده که علی رغم ظرفیت،پتانسیل و نیاز کشور به پزشک متخصص افزایشی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی صورت نگیرد،یادآور شد: متأسفانه به سمت پیری جمعیت در حرکت هستیم و اگر این ظرفیت افزایش نیابد قطعا با مشکلات بیشماری در آینده نه چندان دور مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت با بیان اینکه ایران این ظرفیت را دارد که از لحاظ بهداشت و درمان کشورهای منطقه را تحت پوشش خود قرار دهد،عنوان کرد: متاسفانه تعارض منافعی که در وزرات بهداشت وجود دارد اجازه چنین اقداماتی را نمی دهد.

قادری گفت:با توجه به اینکه سه ماه از مهلت مقرر برای ارائه آیین‌نامه اجرایی افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پزشک در مناطق محروم توسط وزارت بهداشت می‌گذرد، گویا وزارت بهداشت راضی به اجرای این مصوبه نیست.

وی با بیان اینکه برای مقابله با تعارض منافع و انحصار گرایی در بخش درمان منتظر تصویب قانون تعارض منافع در مجلس هستیم،یادآورشد:کمبود پزشک باعث می شود که شاخص‌های بهداشت و درمان مطلوب و قابل دفاع نباشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمبود پزشک و عدم افزایش ظرفیت پزشک باعث خواهد شد که مجدداً مردم مجبور شوند برای درمان خود به کشورهای خارجی سفر کنند،عنوان کرد:از طرفی تعارض منافع باعث می شود که تعدادی متقاضیان و نخبگان حوزه درمان از کشور خارج شوند و در کشورهای اروپای شرقی که خواهان پذیرش آنها هستند مشغول کار و فعالیت شوند