۰ نفر

سلیمی: مفاد تغییریافته در برجام باید به تصویب مجلس برسد

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 660940
سلیمی: مفاد تغییریافته در برجام باید به تصویب مجلس برسد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گزارش‌هایی که از اعمال تغییرات در برجام به گوش می‌رسد لازم است که براساس قانون مفاد تغییر یافته به تصویب مجلس برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص ریزش ساختمان متروپل آبادان بیان کرد: علی‌رغم زحمات فراوانی که کمیسیون عمران در تهیه این گزارش کشیدند اما آنچنان که باید، شفاف نیست. باید مشخص شود که افراد متخلف چه کسانی بودند؟ این‌که به طور کلی بگوییم تخلف شکل گرفته قابل قبول نیست. در اسفندماه سال ۱۳۹۸ و در اوج کرونا پروانه دوم ساخت این ساختمان صادر شده است. باید جزییات تخلفات صورت گرفته روشن گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در پلاسکو، سعادت‌آباد و چالوس این حوادث را تجربه کرده‌ایم و این بار نیز در آبادان این اتفاق افتاد بعد از پلاسکو مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشت و شهرداری‌ها را مکلف کرد که نظارت خود را در این حوزه افزایش دهند و از سوی دیگر ظرفیت‌های خود را برای مقابله با این بحران‌ها تقویت کنند. در سیل اخیر دیدیم که برخی از دستگاه‌ها در مواجهه با سیل آن طور که باید عمل نکردند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیا در این پروژه رشوه‌ای رد و بدل شده است؟ باید گیرنده آن مشخص باشد. مبلغ این رشوه چقدر بوده است. باید جلوی تکرار این حوادث تلخ را با برخورد قاطعانه گرفت.

سلیمی تاکید کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده تغییراتی در برجام صورت گرفته است. با توجه به اصول متعدد قانون باید این مفاد در مجلس شورای اسلامی تصویب شود. نمایندگان که در جریان مفاد توافق نیستند اما هرچه هست باید در مجلس به تصویب برسد.