۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با شاغلین باشد

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 660241
افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با شاغلین باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مساله افزایش حقوق بازنشستگان گفت: باید هر مبلغی که برای شاغلین اضافه می‌شود برای بازنشستگان نیز در نظر گرفته شود.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی‌ راد؛ علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص حقوق بازنشستگان مطرح کرد: بازنشستگان که سن و سالی از آنها گذشته نباید درگیر مساله افزایش حقوق خود باشند. مشکلات یک فرد بازنشسته خیلی بیشتر از یک فرد شاغل است. لذا باید هر مبلغی که برای شاغلین اضافه می‌شود برای بازنشستگان نیز در نظر گرفته شود. 

وی با تاکید بر اینکه تمام نمایندگان با این موضوع موافق هستند، توضیح داد: به دلیل تنگناهای بودجه‌ای بعضاً اجرای این شرایط عقب می‌افتد. دولت مشکل تامین اعتبار بودجه دارد. منتهی بازنشستگان نباید تاوان این کسری اعتبار و بودجه را بدهند. امیدواریم با پیگیری مجلس و با قول مساعدی که دولت داده این کسری اعتبار و منابع تامین شده و بازنشستگان هم بتوانند به مطالبه اصلی خودشان برسند.

رضایی در مورد برخوردهای نامناسب با بازنشستگان معترض بیان کرد: اصلاً نباید با بازنشستگان و معلمان برخورد نادرستی صورت گیرد. یک معلم که به سن بازنشستگی رسیده تمام عمر خود را برای آموزش نوجوانان و جوانان این کشور گذاشته است. ولی بازنشستگان و دیگر گرو‌ه‌ها که مشکل دریافت حقوق دارند و خواسته‌ آنها به حق است، باید مراقب باشند آب به آسیاب دشمن نریزند. به هر حال باید حق بازنشستگان باید پرداخت شود، ولی این بدان معنا نیست که بازنشستگان اعتراض می‎کنند، با نظام مشکل دارند.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان به یک تراژدی تبدیل شده است. طرح رتبه‌بندی دو سال است که معطل مانده و تنها دلیل آن وابستگی اجرای طرح به بودجه 100 هزار میلیارد تومانی است و دولت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه به طور خاص نتوانستند این عدد را تامین کنند که موجب عقب افتادن این طرح و همین شرایط موجب نارضایتی شده است.

 رضایی در ادامه عنوان کرد: اخیراً مقام معظم رهبری فرمودند که مگر می‌شود کسی یک میلیون یا دو میلیون تومان حقوق دریافت کند و یکی هم 50 میلیون تومان. اولاً این تبعیض است و دوماً چه تفاوتی میان خانواده این دو فرد است. این مسائل را اگر بتوانیم حل کنیم معلمان هم با انگیزه سر کلاس حضور یافته و اعتراضات قطع می‌شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نشستی که هفته گذشته با رییس سازمان برنامه و بودجه داشتم به این مساله اشاره شد که وزارت آموزش و پرورش احکام را آماده نکرده و به محض آماده سازی احکام، ما مبلغ مورد نیاز را پرداخت می‌کنیم. امیدواریم هر چه زودتر به خواسته به حق معلمان هم توجه شود.