۰ نفر

امیرآبادی: تحریم سپاه موضوع فعلی مذاکرات نیست

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 660205
امیرآبادی: تحریم سپاه موضوع فعلی مذاکرات نیست

نماینده مردم قم در مجلس گفت:‌ مسئله ای که موجب طولانی شدن مذاکرات شده است نبود تضمین کافی و عدم شفافیت غرب می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز بیست و دوم مردادماه در نشست صمیمی با مدیران رسانه های استان قم گفت: وضعیت مذاکرات به شکلی است که ایران تا کنون حسن نیت خود را ثابت کرده است ولی طرف آمریکایی در خصوص مسایلی همچنان غیرشفاف عمل می کند.

وی افزود: مشکلاتی که امروز صنایع ما با آن درگیر هستند و مرتبط به مشکلات برجامی است، نزدیک به 10 تا 15 درصد است. چون امروز که نفت ما در مقداری که اعلام شده فروش می رود و باید تلاش کنیم که به هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصادی برسیم که اگر با اثرگذاری درست توافق و بهره مندی از آثار اقتصادی آن، قطعا این رشد اقتصادی گسترده خواهد بود و مطمنا سد محکمی در مقابل تورم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این عرصه همچنین پیشنهاد هایی مثل آغاز توافق از ۱۳۵ روز بعد از امضا که به آبان ماه و زمان‌ انتخابات کنگره خواهد رفت و بحث ضمانت یکساله که ایران می خواهد ۲ ساله بشود مطرح است.

امیرآبادی بیان کرد: سپاه پاسداران چالش اصلی مذاکرات نیست و اصلا به عنوان چالش نمی توان از آن نام برد و بزرگترین مسئله پیشرو ضمانت جهت انجام تعهدات می‌باشد. زیرا این تعهدات باید به شکلی باشد که ایران بتواند از منافع اقتصادی آن بهره مند شود.