۰ نفر

نماینده مردم شیراز در مجلس؛

مسئولین به جای پاچه بالا زدن پیش از بحران به فکر باشند

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبر: 657767
مسئولین به جای پاچه بالا زدن پیش از بحران به فکر باشند

نماینده شیراز در مجلس گفت: مسئولین باید پیش از بحران‌ها به فکر باشند؛ نه اینکه در بحران پاچه‌ها را بالا بزنند و داخل گل بروند. در گل رفتن مسئولین هنر نیست. ما باید قبل از وقوع اتفاق تدبیری بیندیشیم و کاری کنیم تا اگر سیلی آمد خیالمان راحت باشد که ضرری به شهر، روستا، جنگل و مراتع نخواهد داشت.

اقتصادآنلاین – پرستو بهرامی راد؛ علیرضا پاک‌فطرت، نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه تفاوت‌هایی میان سیل سال ۹۸ و ۱۴۰۱ وجود دارد، عنوان کرد: ما در وقوع سیل امسال پدیده وارونگی هوا و بارندگی‌های خیلی شدید را شاهد بودیم که حتی هواشناسی هم از پیش‌بینی آن عاجز بود.

وی در ادامه توضیح داد: در سیل 98 تا حدود زیادی خطای انسانی نقش داشت و قابل پیش‌بینی و جلوگیری بود. اما سیلی که امروز نقاط مختلف کشور را در برگرفته، مقداری پیچیده‌تر است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: در چنین مواردی لزوم دقت به قوانین و مقررات بیشتر احساس می‌شود برای مثال در حاشیه رودخانه‌ها نباید ساخت و سازی انجام شود یا رودخانه‌ها باید لایروبی شود و همچنین لازم است آبخیزداری در مسیر رودخانه‌ها خصوصاً سرچشمه‌ها صورت گیرد تا آب ذخیره شود. 

نماینده مردم شیراز در مجلس در خصوص وعده یک میلیون مسکن دولت سیزدهم صحبت کرد و گفت: من معتقد به ساخت و ساز مسکن توسط دولت نیستم در عوض معتقدم که دولت باید تسهیل‌گر باشد تا خود مردم اقدام به ساخت خانه کنند. 

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: وقتی قیمت مصالح ساختمانی بالاست و عوارض ساختمانی را خود دولت و شهرداری‌ها افزایش داده‌اند، نمی‌توانیم منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم.